تصمیم‌گیری برای برگزاری کلاس‌های جبرانی در پنج‌شنبه‌ها با شورای مدرسه است

13:26 - 11 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۸۰۲۱
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استفاده از ظرفیت روزهای پنج‌شنبه برای برگزاری کلاس‌های جبرانی به ویژه در استان تهران در پی تعطیلی‌های اخیر مدارس گفت: این عقب‌ماندگی تحصیلی از طریق برگزاری دوره‌های جبرانی پنج‌شنبه‌ها رفع می‌شود البته خود شورای مدرسه باید در این باره تصمیم بگیرد.

خبرگزاری میزان _ ایسنا نوشت: معصومه نجفی پازوکی درباره راهکارهای جبران افت یادگیری دانش‌آموزان در پی تعطیلی‌های ماه گذشته مدارس اظهار کرد: این چالش در استان تهران پررنگ‌تر است و این حجم از تعطیلی‌ها را در سایر استان‌ها شاهد نبودیم.

وی افزود: در پی تعطیلی ۲۶ ماهه مدارس به واسطه کرونا، دولت تصمیم گرفت طرح تثبیت و جبران یادگیری را اجرا کند و دوره‌های آموزشی در تابستان برای دانش‌آموزانی که دچار افت تحصیلی شده بودند برگزار شد اما بنا به دلایلی هنوز بخش دوم طرح را آغاز نکرده‌ایم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مباحثی مبنی بر استفاده از ظرفیت روزهای پنج‌شنبه برای برگزاری کلاس‌های جبرانی به ویژه در استان تهران مطرح است گفت: این عقب‌ماندگی تحصیلی از طریق برگزاری دوره‌های جبرانی پنج‌شنبه‌ها رفع می‌شود. البته خود شورای مدرسه باید در این باره تصمیم  بگیرد. معلمانی را داشتیم که گفتند در همان فضای مجازی وقت و انرژی بسیاری گذاشته‌اند و دانش آموزانشان کاملا مسلط هستند و مشکلی ندارند لذا اجرای این برنامه به تشخیص شورای مدرسه است و معلم است که ارزیابی می‌کند بچه‌ها دچار مشکل هستند و باید جبران شود یا نیازی نیست.

نجفی پازوکی تاکید کرد که جبران افت یادگیری در ایام آموزش غیرحضوری یک موضوع جدی است گفت: البته آمارها حاکی از آن است که شبکه شاد در آن روزها فعال بوده و روزانه ۱۲ میلیون کاربر در این شبکه حضور داشتند و گفتمان آموزشی در جریان بوده است.

وی ادامه داد: اما به هرصورت با توجه به وقفه‌ای که در آموزش حضوری رخ داد معلم باید وقت و انرژی بیشتری صرف کند.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *