رشد مرگ و میر زندانیان انگلیسی بر اثر سوءمصرف مواد مخدر

8:32 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۷۹۰۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سوءمصرف مواد مخدر در زندان‌های انگلیس منجر به بحران مرگ و میر فزاینده زندانیان منجر شده است.

خبرگزاری میزان – محققان می‌گویند که روند رو به رشد مرگ و میر زندانیان در انگلیس دلایلی دارد که باید به سرعت مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش «گاردین»، مواد مخدر صنعتی در زندان‌های انگلیس بحران مرگ و میر در این مراکز را رقم زده اند.

 براساس بررسی‌های انجام شده تعداد مرگ و میرها زندانیان مرد در رابطه با مصرف کانابینوئید، ماده مخدر مصنوعی در انگلیس افزایش یافته است.

کانابینوئید نوعی ترکیب شیمیایی است که برای مصرف کنندگان به شدت خطرناک هستند؛ این ماده عمدتا به صورت قاچاق وارد زندان‌های انگلیس می‌شود.

تیم تحقیقاتی مرکز تحقیقات دارو و الکل دانشگاه میدلسکس، گزارش‌های تحقیقات رسمی درباره مرگ‌ غیرطبیعی 129 زندانی در انگلیس و ولز بین سال‌های 2015 تا 2020 را تجزیه و تحلیل کردند.

 در 48 درصد یا تقریبا نیمی از مرگ و میرها، مواد مخدر مصنوعی عامل مرگ بوده اند؛ اغلب این قربانیان سابقه مشکلات روانی و اعتیاد داشتند و در برخی موارد داروهای مختلف را باهم مصرف می‌کردند.

در عین حال، بخش بزرگی از قربانیان زندانیان جرایم مالی یا جرایم غیرخشونت آمیز بودند.

یکی از محققان گزارش مذکور تاکید کرد که شکست مدیریت و کاستی‌های متعدد سبب افزایش خطر مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در زندان‌ها شده است؛ براساس این بررسی کمبود نیروی انسانی، عدم شناسایی علائم هشدار دهنده، عدم واکنش اضطراری، سطح بالای خشونت و قلدری، عدم انجام فعالیت‌های هدفمند و حمایت ناکافی از زندانیان آسیب پذیر همگی در روند افزایشی مرگ و میر نقش دارند.

به گفته وی، سیستم زندان‌های انگلیس در بحران است.

بر اساس داده‌های اخیر دفتر آمار ملی انگلیس، مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در زندان‌های انگلیس در دهه منتهی به سال 2019 بیش از چهار برابر شده است.

بین سال‌های 2017 تا 2019، گواهی مرگ 37 زندانی به دلیل مصرف کانابینوئیدها صادر شد؛ ضمن این که هروئین، متادون و فنتانیل نیز در 14 گواهی فوت به عنوان دلیل مرگ ثبت شد.

بین سال‌های 2017 تا 2019، احتمال مرگ مردان در اثر مواد مخدر در زندان دو برابر بیشتر از افراد جامعه بود.

 رئیس بازرس زندان‌های انگلیس گفت که با وجود فناوری جدید و امنیت بهتر، مواد مخدر همچنان یک مشکل بزرگ در بسیاری از زندان‌های این کشور است؛ مواد مخدر نه تنها خطرات جدی برای سلامتی زندانیان دارد، بلکه اغلب عامل بسیاری از خشونت‌ها و خودآزاری‌های بی سابقه در زندان‌ها هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *