واکنش سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری به عدم تأیید صلاحیتش

10:42 - 11 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۷۴۹۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری در حالی حدود 20 روز دیگر با رقابت 5 کاندیدا برگزار خواهد شد که در بین اسامی اعلام شده، خبری از سرپرست فعلی فدراسیون نیست.

خبرگزاری میزان - طبق دستورالعمل برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی، اسامی کاندیداها باید ۲۰ روز قبل از برگزاری مجمع ارسال شود و در غیر این صورت انتخابات به تعویق می‌افتد، اما در لحظات پایانی شب گذشته (دوشنبه) بالاخره دفتر امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان، محمد بابایی، حمیدرضا پارسی‌منش، محمود ترابی گودرزی، افشین داوری لطف‌آبادی و محمد صانعی را به عنوان 5 نامزد نهایی برای حضور در انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری معرفی کرد، در حالی که در لیست اعلامی خبری از حضور رسول هاشم‌کندی، سرپرست فعلی فدراسیون نبود.

انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری 30 بهمن ماه برگزار خواهد شد و نکته جالب در بین این 5 کاندیدا اینست که ترابی گودرزی، بابایی و داوری هر 3 کارمند وزارت ورزش هستند و برای حضور در انتخابات نیاز به اخذ مجوز از وزیر ورزش داشتند که باوجود پیش‌بینی‌های قبلی موفق به دریافت مجوز برای شرکت در انتخابات شده‌اند.

عجیب‌‌تر آنکه فردی مانند افشین داوری که پای ثابت شرکت در انتخابات فدراسیون‌ها در یک دهه اخیر بوده با وجود آن که تنها 1.5 سال دیگر بازنشسته خواهد شد، تایید صلاحیت شده، اما هاشم‌کندی که نزدیک به 16 ماه سرپرستی فدراسیون را برعهده داشته و در این مدت توانست فدراسیون را از سراشیبی رو به تعلیق خارج کند و با جلب اعتماد اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، شرایط را برای تایید اساسنامه و برگزاری انتخابات فدراسیون مهیا سازد به دلایلی نامعلوم رد صلاحیت شد.

باتوجه به تاخیر طولانی مدت در اعلام کاندایدهای تایید صلاحیت شده و از سوی دیگر پیگیری‌های نامزدهای مختلف برای گرفتن مجوزها می‌توان گفت که در عدم تایید صلاحیت هاشم‌کندی رد پای دخالت و اعمال نظر روسا و مسئولان قبلی فدراسیون دیده می‌شود.

هاشم‌کندی پس از قرار نگرفتن نامش در لیست نهایی کاندیداها با وجود تماس‌های خبرنگار میزان، حاضر به مصاحبه نشد و فقط علام کرد: دلیل عدم تایید صلاحیتم را نمی‌دانم و با این شرایط اعتراضی هم نخواهم کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *