الگوی نگران کننده اقدام علیه مسلمانان در اروپا به بهانه آزادی بیان

9:53 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۵۸۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
موضع گیری سوئد در قبال آزادی بیان با وجود هتک حرمت به مقدسات اسلامی کاملا ریاکارانه است.

خبرگزاری میزان - به تازگی در خارج از سفارت ترکیه در استکهلم، پایتخت سوئد، «راسموس پالودان»، سیاستمدار دانمارکی، که حزب راست افراطی Stram Kurs را مدیریت می‌کند، اقدام به هتک حرمت به قرآن کرد.

به گزارش «تی آر تی»، این آخرین مورد از مجموعه چنین رویدادهایی است که بر تنش‌ها در داخل سوئد سایه افکنده است.

در آوریل 2022، پالودان تهدید کرد که قرآنی را در مالمو، شهری ناآرام در جنوب سوئد با اکثریت خارجی، به عنوان بخشی از «تور» رویدادهای مشابه به آتش خواهد کشید.

تلاش پالودان در آن زمان توسط مسلمانان متوقف شد و خشونت به اعتراضات در پنج شهر در سراسر سوئد، از جمله مالمو، اوربرو و استکهلم، گسترش یافت.

ترکیب خطرناک ملی‌گرایی و راست افراطی در اروپا بذر نفرت را علیه مسلمانان می‌کارند و سوئد روی انبار باروت نشسته است.

این حادثه نه تنها با محکومیت مسلمانان در سراسر جهان مواجه شد، بلکه بسیاری از سران غیرمسلمان نیز مخالفت خود را با آن ابراز کردند اما موضوع اصلی در جزئیات است؛ بخش بزرگی از اروپایی‌ها، از جمله بسیاری از صداهای قوی در داخل سوئد، به بهانه «حمایت از آزادی بیان»، از این اقدام زشت دفاع کرده‌اند.

این اقدام مقامات سوئد ریاکاری این کشور را به وضوح نشان می‌دهد که به بهانه آزادی بیان در تلاش برای حمله به اسلام و مسلمانان هستند.

مقامات دولتی سوئد عمدا به تماشاچیان تبدیل شدند و به یک سیاستمدار راست افراطی اجازه دادند قرآن را در خارج از سفارت ترکیه بسوزاند.

 اگرچه دولت سوئد با بیانیه‌های ادعایی و با هدف حفظ وجهه خود، هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرده و آن را تلاشی برای خرابکاری در عضویت این کشور در ناتو توصیف کرده، اما تصمیمش برای اجازه دادن به این نمایش پیامی روشن برای مسلمانان در سراسر جهان داشت که این کشور شمال اروپا هیچ احترامی برای پیروان اسلام قائل نیست.

این حادثه به دور از «انزوا» و «استثنایی»، افزوده دیگری به الگوی نگران‌کننده‌ای است که در چند دهه گذشته در سوئد شاهد آن بوده‌ایم.

هر دولتی که نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین را نادیده بگیرد و امنیت کشورهای دیگر را تضعیف کند، محکوم به ضربه خوردن از فاجعه‎ای است که خود ساخته است.

مقامات سوئد از سویی مدعی دفاع از آزادی بیان هستند و با همین بهانه به اسلام و مسلمانان توهین می‌کنند و این اقدام تناقض در ادعای سوئد را آشکار می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اسلام هراسی سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *