فشارهای رژیم صهیونیستی بر آفریقایی تبارها در اراضی اشغالی

9:09 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۵۷۸۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اتیوپیایی تبارهای ساکن اراضی اشغالی در وجوه مختلف از تبعیض رنج برده و به حاشیه رانده می‌شوند.

خبرگزاری میزان – بی توجهی رژیم صهیونیستی به وضعیت «آورهام منگیستو»، زندانی اتیوپیایی تبار، فقط جلوه ای از تبعیض رژیم صهیونیستی علیه ساکنان اتیوپی تبار اراضی اشغالی است.

به گزارش «میدل ایست آی»، «منگیستو»، یک صهیونیست اتیوپیایی الاصل است که در سال 2014 به اسارت حماس درآمد.

ویدئوی مذکور که با زمان سنجی مناسبی هنگام پخش زنده انتصاب رئیس جدید ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در تلویزیون‌های این رژیم منتشر شد، حقایق مهمی در مورد ماهیت و عملکرد رژیم صهیونیستی را آشکار کرد.

نخست این که فضای جشن صهیونیست‌ها را خراب کرد.

دوم، نشان داد که رژیم صهیونیستی برخلاف موضوع اسارت «گیلعاد شالیت»، صهیونیست اروپایی تبار که دست به اقدامات گسترده و به راه انداختن کارزار زد، توجهی به موضوع اسارت این زندانی آفریقایی تبار ندارد؛ در واقع این بی توجهی امتداد تبعیض گسترده‎ای است که علیه آفریقایی تبارها در اراضی اشغالی در جریان است.

اگرچه رسانه‌های رژیم صهیونیستی تلاش دارند موضوع اسارت این صهیونیست اتیوپی تبار را با ادعای ابتلای او به بیمار روانی کم اهمیت جلوه دهند، نه تنها نتوانست هدف آنان از طرح این ادعا را تامین کند بلکه نشان داد که رژیم صهیونیستی حاضر به پذیرش مسئولیت خود در قبال ساکنان اتیوپی تبار اراضی اشغالی نیست.

ضمن این که رژیم صهیونیستی در ماه‌های نخست اسارت منگیستو به خانواده اش وعده بازگرداندن سریع او را داده و از آن‌ها خواستند که دست به اقدامی نزنند؛ در ادامه نیز یکی از مقامات ارشد کابینه بنیامین نتانیاهو در سال 2015 خانواده او را تهدید کرد که این موضوع را به مسئله تبعیض گسترده علیه اتیوپیایی تبارها در اراضی اشغالی مرتبط نکنند.

اتیوپیایی تبارها در اراضی اشغالی جامعه ای به حاشیه رانده شده اند که از وجوه مختلف تبعیض رنج می‌برند.

مبارزه صهیونیست‌های اتیوپیایی تبار برای رفع تبعیض در واقع نشان دهنده ماهیت نژادپرستانه رژیم صهیونیستی است که به اشکال مختلف در یورش‌ها، خشونت‌ها و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مشخص است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *