بازگشت ۱۵۰ هزار بازمانده از تحصیل به کلاس درس

16:51 - 09 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۵۳۳۷
رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار با بیان اینکه ۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل شش تا ۱۷ ساله با کدملی و محل زندگی شناسایی شده‌اند، گفت: تا کنون ۱۵۰ هزار نفر از این افراد به كلاس هاي درس بازگشته اند.

خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علی آقامحمدی در مراسم رونمایی از "سامانه برپا" که در ساختمان شهيد رجايي وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار در کشور داریم که مشکلات مختلفی دارند و ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این محلات ساکن‌اند. این جمعیت، جمعیت کمی نیست و در پی کاهش مشکلات آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴۱ جلسه هفتگی در رابطه با کاهش مشکلات محلات کم‌برخوردار کشور تشکیل شده، گفت: به جمع بندی رسیدیم تا افراد را به دو گروه سنی بالای ۳۰ سال و کمتر از ۳۰ سال تقسیم‌بندی کنیم که تحول و تغییر وضعیت زیر ۳۰ ساله‌ها برای ما مهم بود. یک مرتبه آقای عبدالملکی وزیر سابق کار گفته بود هر ثانیه ۱۰ تومان ارزش دارد و این ارزش باید به ثانیه‌ای ۶۰۰ هزار تومان برسد. راهکار آن‌ هم آموزش است. تفکر اسلامی می‌گوید همه انسان ها جانشین خداوند هستند و باید جایگاه خوبی داشته باشند.

آقامحمدی با اشاره به اینکه در این طرح دانش آموزان به چند گروه تقسیم شده‌اند، بیان کرد: یک گروه بازماندگان از تحصیل‌اند. ۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل شش تا ۱۷ ساله با کدملی و محل زندگی شناسایی شده اند که تا کنون ۱۵۰ هزار نفر از این آمار کاسته شده است. گروه دوم بچه‌هایی هستند که تحصیل می‌کنند و وضع خوبی دارند اما امکانات تحصیلی برابر چون امکانات کنکوری در اختیار ندارند. در آینده نزدیک براساس یک برنامه‌ریزی کلاس‌های کنکور البرز به صورت آنلاین برای تمام این دانش آموزان برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌ها ورود بچه‌های محلات کم برخوردار ۱۳ سال به دوره‌های آموزش کسب و کار در دانشگاه شریف است، گفت: گروه چهارم بچه هایی هستند که در یک تا چند درس مشکل تحصیلی دارند. تصمیم داشتیم کسی که درس را می‌داند، پشتیبان شخص دیگر شود و هرکسی زمان دارد و می‌تواند وقتی را اعلام تا در سامانه ثبت کند و آماده تدریس است.

آقا محمدی در پایان ابراز کرد: در این سامانه معلم‌ها نیز دانش آموزان را شناسایی می‌کنند و ارتباطی برقرار می‌شود تا پشتیبان همراهی کند. ان‌شالله در آینده برنامه‌های دیگری به آن افزوده می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *