دیدار رئیس کل دادگستری استان مرکزی با معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه

22:37 - 08 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۴۲۱۱
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در خصوص بررسی وضعیت و مشکلات استان مرکزی دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی
به همراه جمعی از معاون قضایی خود با معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در محل ساختمان شهید صدیقیان در خصوص بررسی وضعیت و مشکلات استان مرکزی دیدار و گفتگو کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از توجه و ارج گذاری ریاست قوه قضاییه نسبت به بررسی مشکلات استان ها بویژه استان مرکزی و عنایت معاون محترم منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در برگزاری نشست مشترک به منظور بررسی مشکلات قضایی در حوزه منابع انسانی دادگستری استان مرکزی از تخصیص بهینه منابع انسانی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به محورهای مهم این دیدار عنوان کرد: بررسی امکانات، زیرساخت ها و ظرفیت های فیزیکی این استان و همچنین بررسی مشکلات همکاران قضایی غیر بومی، تخصیص نیروی انسانی از محل جذب کارآموزان قضایی به استان مرکزی، تقویت پتانسیل آموزش نیروی انسانی به منظور ارتقاء دانش قضات و بکارگیری اساتید مجرب دوره های کارورزی و تشریح سیاست های آموزشی قوه قضاییه از اهم مصوبات این نشست بود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی همچنین از اقدام راه گشا محمدباقر الفت در راستای تامین نیرو و کادرسازی جهت تصدی پست های مدیریتی و قضایی از طریق تبدیل وضعیت و ارتقاء همکاران اداری به قضایی خبر داد و گفت: این مهم نوید بخش رویدادی خوش برای شماری از همکاران اداری مستعد استان مرکزی است که توانایی دارند تبدیل وضعیت شوند و در جایگاه مهم قضاوت قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه افزود: همچنین همکاران باسابقه دادسرا به دادگاه ارتقاء خواهند یافت و همکاران مجرب دادگاه به دادگاه تجدیدنظر تبدیل وضعیت می شوند.

وی همچنین از اختصاص یک دوره آموزش کارآموزان قضایی در این استان که تا کنون بی سابقه بوده است نیز خبر داد و اظهار کرد: امید است تا پایان سال بخشی از مشکلات قضایی در حوزه منابع انسانی قضایی برطرف شود.

محسن عدالت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان مرکزی در حاشیه این جلسه با اشاره به کسب نتایج مثمر ثمر گفت: تامین نیروی قضایی استان مرکزی بخشی از مشکلات استان بود که حسب فرمایشات ارزشمند معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه مقرر شد تخصیص نیرو از منابع تبدیل وضعیت همکاران اداری به قضایی و کارآموزان قضایی بومی تامین شود.

 
عدالت افزود: کمبود امکانات رفاهی، تفریحی و منازل سازمانی از دیگر موارد مطروحه بود که معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به رسیدگی امورات رفاهی همکاران توصیه و سفارش کردند.

 
وی همچنین گفت: تبدیل وضعیت همکاران اداری به قضایی از ایده های موثر جهت ارتقاء انگیزش کارکنان بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *