کشف 70 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در جنوب تهران

15:23 - 08 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۳۹۷۸
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 124 هزار قلم انواع کالای قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از 70 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

خبرگزاری میزان –  به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه هدایت بهرامی گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، ماموران این پلیس موفق به کشف یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق در محدوده خیابان شوش شدند.

وی افزود: به دنبال اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه مشخص شد یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق تحت پوشش بارقانونی از شهر مشهد در تهران در باربری در خیابان شوش در حال تخلیه کالای قاچاق است.

بهرامی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد که کالاها مخفی شده است و تحت پوشش یک فقره بارنامه اقدام به حمل مقادیری کالا نموده است این در حالیست که پس از بررسی ماموران مشخص شد بارخارجی بوده و بارنامه ، اسناد و مدارک گمرکی ساختگی است.

این مقام انتظامی گفت: کالاهای کشف شده شامل ماکروویو، چمدان مسافرتی، لوازم تحریر، انواع مودم، پاور بانک، پوشاک و… همگی ساخت کشورهای چین و ترکیه جمعاً 124 هزار و 578 قلم است که پرونده ای در این خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی ارجاع شد.

بهرامی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 70 میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد: با این شیوه و شگرد قاچاقچیان حرفه ای برای قاچاق و فرار از دست قانون و عدم پرداخت حق و حقوق دولتی اقدام به قاچاق کالا می نمایند. با توجه به اینکه مبارزه با قاچاق کالا موجب رونق تولید وکاهش بیکاری می شود و از مهم ترین وظایف این پلیس است از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های 02166747343 ویا 09999871392 تماس بگیرند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *