رشد ۲.۵ برابری سرمایه‌گذاری خارجی در کشور

11:47 - 08 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۳۳۹۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: پنج میلیارد و ۹۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دولت جذب شده که ۲.۵ برابر نسبت به سال پایانی دولت قبل رشد داشته است.

خبرگزاری میزان _ علی فکری با بیان اینکه ماموریت اصلی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، گفت: در دولت کنونی تلاش کردیم تشتت آماری را اصلاح کنیم و تا زمانی که سرمایه‌گذاری واقعی انجام نشده، در آمار ارایه نکنیم.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران افزود: از ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم ۳۳۸ طرح سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار مصوب شده است و در این دولت ۴۶۳ میلیون دلار افزایش سرمایه مصوب داشتیم؛ به این معنی که سرمایه‌گذاران پس از رسیدن به سوددهی سرمایه خود را خارج نکردند و دوباره سرمایه‌گذاری کردند.

وی گفت: در دولت سیزدهم پنج میلیارد و ۹۵۰ میلیون دلار از ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری اجرا شده است و بقیه چهار میلیارد سرمایه‌گذاری که اجرا نشده به دلیل شرایط سیاسی بوده است. برای نمونه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری از کشور انگلیس اعلام شد اما نمود بیرونی نداشت.

فکری ادامه‌ داد: در یک سال گذشته بزرگترین سرمایه‌گذار خارجی واقعی روسیه با مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در 2 طرح نفتی بوده است و امارات، ترکیه، چین و افغانستان به ترتیب مهمترین کشورهای سرمایه‌گذار در داخل کشور بودند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در نشست خبری بیان‌ کرد: جذب سرمایه‌گذاری خارجی در یک سال ابتدایی دولت سیزدهم ۲.۵ برابر سال پایانی دولت دوازدهم بوده است و به پنج میلیارد و ۹۵۰ میلیون دلار رسیده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *