رئيس کل دادگستری خراسان شمالی: حوزه قضایی شوقان در بحث صلح و سازش کارنامه قابل قبولی دارد

19:46 - 06 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۱۷۶۹
رئيس کل دادگستری خراسان شمالی گفت:دادگاه عمومی بخش شوقان بارها ثابت کرده از حیث صلح و سازش کارنامه قابل قبولی دارد.

خبرگزاری میزان -حجت الاسلام والمسلمین براتی‌زاده  در دیدار  با رئیس دادگاه عمومی بخش شوقان و در جریان گفتگوی چهره با چهره با تنی چند از مراجعین، بر ضرورت حفظ کرامت مراجعه کنندگان،رفع اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی های قضایی،حفظ حقوق شهروندی،اتقان آراء، کاهش جمعیت کیفری زندان ها،نظارت مستمر بر عملکرد ضابطین و کاهش حجم موجودی پرونده ها در پایان هر دوره تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان، پیگیری مطالبات مردمی را تا حصول نتیجه مطلوب از جمله وظایف و تکالیف جدی مدیران قضایی برشمرد و ضرورت ارائه خدمات شایسته به شهروندان را خاطرنشان کرد.

وی در حاشیه این بازدید  با اشاره به مراجعه برخی از مردم در ایام ملاقات عمومی هفتگی به حوزه ریاست دستگاه قضایی در استان، از مدیران قضایی خواست مطالبات قانونی و بحق مردم را به گونه ای بررسی کنند که افراد مجبور نشوند برای پیگیری وضعیت پرونده‌های قضایی با وجود بعد مسافت و تحمیل هزینه های مختلف از راه های دور به مرکز استان مراجعه کنند.

رئيس کل دادگستری خراسان شمالی به میانگین بالای مصالحه و سازش در حوزه قضایی شوقان اشاره کرد و گفت:دادگاه عمومی بخش شوقان بارها ثابت کرده از حیث صلح و سازش  کارنامه قابل قبولی دارد و تلاش های اعضاء و  کارکنان شوراهای حل اختلاف این بخش قابل تحسین است.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده پاسخگویی دقیق به به سؤالات و ابهامات طرح شده از سوی  مردم و تلاش برای اقناع سازی مراجعین در خصوص ماهیت و نحوه رسیدگی های قضایی را از جمله سازوکارهای موفقیت آمیز، اطمینان بخش و اعتمادآفرین  برشمرد و اظهار کرد:در مواقعی رفع ابهامات در نتیجه ارائه پاسخ شفاف و توضیحات منطقی و مستدل به اصحاب پرونده حاصل می شود و طی آن و به همین سادگی بسیاری از مشکلات احتمالی و پیامدهای منفی که ممکن است به هر دلیلی در ذهن برخی از افراد وجود داشته باشد کاملا مرتفع می شود.

وی در ادامه از الکترونیکی کردن برخی خدماتی که کمتر نیاز به مراجعه حضوری دارد و  بعلاوه گسترش دامنه سازوکارهای نظارتی طی سلسه مراتب اداری بعنوان دیگر راهکارهای تقویت روند خدمت رسانی صادقانه به مردم نام برد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *