رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرنگونی ۲ جنگنده اوکراینی توسط روسیه

17:30 - 06 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۱۵۵۲
وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای از ساقط کردن ۲ فروند جنگنده اوکراینی در ادامه عملیات ویژه نظامی این کشور در کی‌‎یف خبر داد و اعلام کرد: تاکنون ۶۰ نظامی در کی‌یف کشته شده اند.

خبرگزاری میزان – طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای درباره عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین تاکید کرد:  ۲ فروند هواپیمای تهاجمی سوخو- ۲۵ اوکراین در یک روز در جمهوری خلق دونتسک سرنگون شدند.

این بیانیه می افزاید: تلفات دشمن بر اثر گلوله باران در محورهای زاپروژیا و دونتسک در یک روز به ۶۰ سرباز اوکراینی رسیده است.

روسیه همچنین تاکید دارد که، انهدام ۲ انبار سوخت و تجهیزات نظامی و ۳ انبار مهمات توپخانه برای دشمن در جمهوری خلق دونتسک و استان زاپروژیا انجام شده و یگان‌ های توپخانه‌ روسیه هم بیش از ۲۰ نظامی اوکراینی را کشته، یک خودروی زرهی و یک دستگاه توپخانه هوویتزر را در محور کوبیانسک نابود کردند.

گفتنی است، ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرده است.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌ های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌ اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *