رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۹ سارق که با قمه، کلاشینکف و کلت کمری به ویلاها حمله می‌بردند

11:34 - 06 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۱۰۴۵
در مستند رادیویی «یک پرونده یک روایت» پرونده سرقت ویلاها در مناطق کرج و فردیس از زبان متهم و مالباخته دیگری بررسی شد.

به گزارش خبرنگار میزان، هفته گذشته بود که مستند رادیویی «یک پرونده یک روایت» به پرونده سرقتی پرداخت که سارقان آن در یکی از مناطق کرج ویلایی را مورد دستبرد قرار دادند و بعد از آن ویلای دیگری را در شهرستان فردیس سرقت کردند. بعد از ۴۸ ساعت سارقان دستگیر شدند و از آن‌ها اموال مسروقه، سلاح کلاشینکف و کلت کمری کشف شد.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز درباره این پرونده گفته بود، در یکی از مناطق کرج یک سرقت به پلیس آگاهی استان گزارش شد. حدود نه نفر با نقاب و سلاح گرم و سرد وارد منزل ویلایی شدند و با ضرب و شتم مالباختگان اقدام به سرقت چندین دستگاه تلفن همراه و وسایل شخصی کردند.

نفر دوم متهم درباره روند وقوع سرقت و جلساتی که برای سرقت تشکیل می‌شد، گفت: اواخر سرقت‌هایمان بود که پسری به نام عصمت بچه‌ها را در مشکین‌آباد (خانه صاحب‌کارم) جمع می‌کرد و جلسه می‌گذاشت. در مجموع برای سرقت چهار ویلا اقدام کردم.

این متهم با بیان اینکه من کارگر بودم و مشغول کارم بودم که عصمت مرا با سرقت آشنا کرد، افزود: تقریباً بعد از هشت روز کار کردن به پول نیاز داشتم و از او درخواست پول کردم‌. عصمت پول را داد و من آن را به افغانستان فرستادم. بعد از مدتی پول قرضی‌اش را خواست که من نداشتم. به همین دلیل، به من گفت بیا دزدی کن، کار راحتی است. من گفتم که می‌ترسم و بچه و زندگی دارم.

وی با اشاره به اینکه بعد از صحبت قبول کردم که ویلاها را سرقت کنم، توضیح داد: به من گفت بابت هر دزدی حدود سه تا پنج میلیون تومان به‌دست می‌آوری.

این متهم در پاسخ به این سوال که آیا اوایل سرقت به تو می‌گفتند اسلحه دست بگیری، توضیح داد: اوایل اسلحه به دست نمی‌گرفتم. اسلحه مال او بود که به دستش می‌گرفت. آن اوایل ترس داشتم ولی در دو سرقت دیگر کلت داشتم. با‌این حال، اسلحه خالی از فشنگ بود.

این درحالی است که یکی از مالباختگان بعد از شناسایی چهره همین متهم درباره روند سرقت سارقان توضیح داد: او زمان سرقت اسلحه را در دست چپ و فشنگ را در دست راست گرفته بود. به من می‌گفت این اسلحه و این فشنگش است. با شما شوخی نداریم. کنار بایستید. موقع سرقت هم ما را گوشه اتاق بردند، جواهرات خانم‌ها را با زور چاقو، قمه، چک و لگد سرقت کردند.

متهم با بیان اینکه بعد از سرقت عصمت وسایل را می‌برد و حدود چهار تا شش میلیون به من می‌داد، بیان کرد: ما نمی‌دانستیم اموال سرقتی را چقدر می‌فروشد. مکان دستگیری‌مان در مشکین‌آباد بود. در زمان دستگیری موبایل‌های سرقتی هم همراهم بود.

این متهم با اظهار پشیمانی از گرفتن اسلحه مقابل بچه ۹ ساله درباره سرقتش در منطقه سعیدآباد توضیح داد: در سعیدآباد بودیم که همدستمان ویلایی را برای سرقت شناسایی کرد. در بین شک و دودلی بودیم که تصمیم گرفتیم داخل ویلا شویم. من در را باز کردم و بقیه شیشه‌های خانه را شکستند. بلافاصله خانم‌ها وحشت کردند و جیغ کشیدند. صاحب خانه میز در دستش گرفته بود و ما با قمه می‌زدیم تا میز را از دستش بیندازد. صاحب خانه به داخل اتاق رفت و همدستانم او را با قمه زدند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز درباره جراحت مالباختگان در این سرقت بیان کرد: یکی از مالباختگان چهار جراحت بخاطر قمه برداشت. دیگری رگ‌های دستش به طور کامل پاره شده بود. به‌طوری که چند روز را در بیمارستان سپری کرده بود.

سرهنگ نادربیگی خطاب به متهم با بیان اینکه چرا مقابل بچه ۹ ساله اسلحه کشیدی، تصریح کرد: گوشواره خانم‌ها را از گوششان کنده بودید. هرچه النگو، انگشتر، ساعت‌ و موبایل‌ بوده سرقت کردید.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان هشداری به شهروندان داد و بیان کرد: شهروندان در انتخاب افراد سرایدار دقت کنند. اینکه باغ و ویلا را در اختیار یک نفر می‌گذارند، بدون اینکه هویتش شناسایی و ضامن معتبری داشته باشد، کار ما را سخت می‌کند. به همین دلیل، فردی که برای سرایدار انتخاب می‌کنند، از هر جهت مورد تایید باشد. حتماً مشخصات این افراد را به پلیس بدهید، سوابق کیفری‌‌شان را بررسی کنید و چند ضامن مطمئن از آن‌ها بخواهید.

سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه در چند جا نگهبان شهرک‌ها آمار سرقت را داده بودند، تصریح کرد: آن‌ها اطلاعاتی همچون در خانه چند نفر ساکن هست، کدام خانه وضع مالی خوب یا بد دارد، داده بودند. یعنی این نگهبانان در سرقت‌ها نقش داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *