واکنش سرمربی سپاهان به جذب مدافع جنجالی و اخراجی استقلال

18:52 - 06 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۰۳۴۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: قول چیزی را نمی‌دهم، تنها قولی که می‌توانم بدهم این است که دانشم را در اختیار تیم قرار دهم تا تیم در مسیر قهرمانی پیش برود.

خبرگزاری میزان - ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان، در نشست خبری پس از بازی مقابل نساجی مازندران در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‎‌خوانید:

*در ابتدا تبریک می‌گویم که کسانی که توانستند به ورزشگاه بیایند و یک تبریک دیگر به هواداران نساجی می‌گویم زیرا اولین بار است که به اینجا آمدم و جوری که از ما استقبال کردند جای تشکر دارد.

*اگر بخواهم در خصوص بازی صحبت کنم، از نگاه تاکتیکی دیدار جذابی بود. نساجی یک استراتژی واضحی داشت و از نگاه تهاجمی بازی آنها بسیار جذاب بود. آنها تیمی بودند کیفیت خوبی با توپ دارند.

*به بازیکنانم تبریک می‌گویم زیرا بازی ساده‌ای اصلا نبود. آنها روحیه‌ای که از خودشان نشان دادند بسیار عالی بود و توانستند مقابل حریف غلبه کنند و به گل دست یابند. ما می‌توانستیم یک گل بیشتر بزنیم ولی مهم این بود که گل نخوریم. من خوشحالم که تیمم گل نخورد و اینکه توانستند از نظر احساساتی خودشان را کنترل کنند و نمایشی قدرتمند نشان دهند. خوشحالم که در مسیر پیشرفت هستیم. 

*چرا مثل دیگر مربیان کنار خط نمی‌آید و چرا در دقایق پایانی به داوری اعتراض داشتید؟ نه من هیچ وقت انتقادی نسبت به داوران ندارم و تنها چیزی که می‌خواستم بگویم این بود که نظرم را بیان کنم چون هر 3 دقیقه یکبار بازیکنان حریف روی زمین بودند و من فقط می‌خواستم نظرم را بیان کنم. وقتی هواداران در ورزشگاه هستند مشتاقتند که بازی با شدتی ببینند. من با تنها چیزی که مخالف هستم این چیزهایی است که نمی‌توانم آن را بپذیرم. 

*فکر می‌کنم داور امروز کارش خوب بود. بعضی وقت‌ها مخالفتی است ولی من نمی‌توانم به او بی‌احترامی کنم اگر مخالفتی هم داشته باشم. با این حال داور خوب کار کرد.

*در مورد اینکه چرا کنار خط نمی‌آیم باید بگویم که من اینجا هستم که به تیم کمک کنم و نباید بازیکنانم را گیج کنم و اینکه معمولا کار من پیش از بازی است و کار من در تمرینات است. وقتی بازی شروع می‌شود دیگر کار من نیست و باید بازیکنان کارشان را انجام دهند. شاید برخی اوقات من کنار خط بیایم و یک ایده به آنها بدهم ولی آنها نیازمند آرامش هستند و باید آزادی داشته باشند تا کارشان را به نحو احسن انجام دهند. 

*پنجره امروز بسته می‌شود؟ شاید تا 12 شب یک اتفاقی رخ دهد. من خبری ندارم. در مورد نقل و انتقالات نیز بخواهم صحبت کنم باید بگویم که زیاد جابه‌جایی را دوست ندارم و اینکه بیشتر به ثبات تیم فکر می‌کنم. اگر موقعیتی پیش آید که بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم، چرا که نه. 

*برخی از بازیکنان به دنبال دقایق بیشتر برای بازی کردن بودند و می‌خواستند از این موقعیت برای رسیدن به جای دیگر استفاده کنند. من هم خوشحالم اگر بازیکنانم خوشحال باشند.

*جذب سیاوش یزدانی؟ چه چیزی در خصوص سیاوش می‌خواهید بدانید؟ راجع به ساپینتو که من نمی‌توانم نظر بدهم زیرا از لحاظ شخصیتی او را دوست دارم ولی یزدانی بازیکن خوبی است. اگر او تصمیم گرفته که این بازیکن را کنار بگذارد من نمی‌توانم در خصوص آن نظر بدهم ولی چنین بازیکن باکیفیتی را تیم‌ها دوست دارند به خدمت بگیرند، به خصوص وقتی که ما 2 مدافع خود را از دست داده باشیم.

*چقدر VAR می تواند به فوتبال ایران کمک کند؟ به نظرم بسیار زیاد کمک خواهد کرد. در ابتدا من همیشه دوست داشتم که ویدیوچک باشد. همیشه شک و شبهه‌ها را برطرف می‌کند. فوتبال چیزی است که همه به دنبال این هستند که یک بازی منصفانه پیش برود و VAR چیزی است که بازی فوتبال را برای ما منصفانه خواهد کرد.

*شانس قهرمانی سپاهان؟ قول چیزی را نمی‌دهم. تنها قولی که می‌توانم بدهم این است که دانشم را در اختیار تیم قرار دهم تا تیم در مسیر قهرمانی پیش برود. تنها توان من هم این است. اگر می‌توانستم چیزی را از قبل قول بدهم و پیش‌بینی کنم که یک انسان خارق‌العاده‌ای بودم و مالِ این دنیا هم نبودم. در این لیگ 16 تیم حضور دارند و خیلی از تیم‌ها برای قهرمانی می‌جنگند. 

*ناراحتی احمدزاده پس از تعویض؟ شاید فکر می‌کرد که تیم در لحظه‌ای می‌تواند ببرد که در زمین باشد. من چیزی حس نکردم.

*در خارج از خانه اولین بازی‌ام بود که تماشاگر حضور داشت. برای من خوشحالی هواداران بسیار مهم است. یادم هست وقتی کره جنوبی بودم و در زمان کرونا فقط تیم‌های میزبان حق داشتند که تماشاگر داشته باشند. در آنجا باز هم هواداران حضور داشتند.

*بازی فوتبال با حضور هواداران قشنگ است. ما فوتبال بازی می‌کنیم برای هواداران و برای مردم و چیزی که مرا بسیار اذیت می‌کند، توقف‌های در بازی است. ما اینجا آمدیم تا یک فوتبال خوب از خودمان نشان دهیم. بازی باید منصفانه باشد و وقتی منصفانه است که هواداران در ورزشگاه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *