هتک حرمت قرآن نشان از نگرانی غرب از اسلام است/لزوم انجام تبیین در برابر اقدامات ضد اسلامی

9:30 - 12 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۰۳۰۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هتک حرمت قرآن نشان از نگرانی غرب از اسلام است/لزوم انجام تبیین در برابر اقدامات ضد اسلامی
یک کارشناس حقوقی می‎گوید که هتک حرمت قرآن نشان دهنده نگرانی غرب از اسلام است.

الهام امین زاده، کارشناس حقوقی در گفت‎وگو با خبرگزاری میزانضمن اشاره به موضوع اقدام برخی افراد در هتک حرمت قرآن کریم و مقدسات اسلامی در کشورهای اروپایی، گفت: دولت سوئد اعلام کرده که ما در کنار این افراد نیستیم اما این کار هم ممنوع نیست؛ در صورتی که اسناد بین‌المللی می‎گویند که آزادی بیان و آزادی هر تحرکی نباید مخالف اخلاق حسنه، نظم عمومی، امنیت ملی و حقوق سایر ملت‌ها باشد.

امین زاده، اظهار کرد: دولت سوئد موظف به پیگیری اقدام افرادی است که به مقدسات میلیون‌ها نفر در جهان خدشه وارد می‌کنند.

این استاد دانشگاه در بخشی دیگر درباره نظام‎مند بودن این هتک حرمت‌ها، بیان کرد: غربی‌ها مدعی هستند که نباید به کتاب مقدس ادیان توهین شود اما چگونه است که مقدس‌ترین متن دینی که در جهان وجود دارد این گونه مورد هتک حرمت قرار می‌گیرد؛ این موضوع، اهمیت و جایگاه والا و اثربخشی قرآن کریم را در بین ملت‌ها نشان می‌دهد که مایه نگرانی غربی‌هاست.

وی همچنین پیرامون وظایفی که بر عهده کشورهای اسلامی در این خصوص وجود دارد، گفت: پاسخ را رهبر معظم انقلاب دادند و پاسخ  تبیین است؛ منابع غنی جهان اسلام در سطح بین‌المللی به خوبی باید شناسانده شود.

امین زاده با بیان اینکه دشمنان اسلام و غربی‌ها از یک سو انحطاط را به اسلام نسبت می‌دهند و از سویی دیگر با پررنگ کردن داعش، قصد دارند چهره‌ای افراطی را به اسلام نسبت دهند، تاکید کرد: در این زمینه باید تبیین صورت بگیرد چرا که مشخص است که سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و بین‌المللی علیه اسلام می‌شود.

امین زاده در پایان، گفت: ستاد حقوق بشر و همچنین بخش حقوقی وزارت خارجه می‎توانند پیگیر موضوع هتک حرمت به قرآن و مقدسات باشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اسلام هراسی سوئد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *