سردار فدوی: دشمنان با التماس هم نتوانستند مردم را به خیابان بیاورند

11:26 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۹۶۳۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان خیلی تلاش کردند مردم را به خیابان بکشانند، اما نتوانستند و حتی این روز‌های آخر به التماس کردن افتاده بودند؛ اما باز هم نتوانستند.

خبرگزاری میزان - به گزارش دفاع پرس، سردار دریادار پاسدار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین دوره ملی روایت پیشرفت و امیدآفرینی که در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، با تشبیه حوادث اخیر کشور به جنگ احزاب در صدر اسلام، و با بیان اینکه باید محکم و با اعتماد به نفس پای کار رفت و اظهار داشت: در جنگ احزاب همه خبیثان عالم در کنار کعبه جمع شدند و در آنجا قطعنامه‌ای صادر و در آن تاکید کردند که تحت هر شرایطی باید محمد (ص) را بکشیم؛ حتی اگر مشرک شوند، و مدینه را خراب می‌کنیم و خاکش را به توبره می‌کشیم.

سردار فدوی افزود: در طول تاریخ مقطعی پیدا نمی‌شود که شیطان بزرگی مثل آمریکا و همراهانش متحد شده باشند و به میزانی که در این ۴۴ سال با انقلاب اسلامی دشمنی کردند، دشمنی کرده باشند و آن‌ها حتی یک روز هم از دشمنی فروگذار نکردند.

وی با طرح این پرسش که چرا نتیجه این حجم از دشمنی به نفع آن‌ها نبوده و آیا عوامل مادی و دنیوی ما باعث این نتیجه شده، گفت: عوامل مادی ما حتی همین الان هم قابل مقایسه با دشمنان نیست، فقط آمریکا در سال جاری میلادی که در ابتدای آن قرار داریم، ۸۵۵ میلیارد دلار بودجه نظامی‌اش است که در ۷۵۵ پایگاه خارجی نیرو دارد و مخارج آن‌ها را می‌پردازد. چرا نتایج برعکس است؟ آمریکایی‌ها خودشان قبول دارند که نتایج حاصل شده آن‌ها را به ذلت رسانده است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در دولت اوباما، آخرین وزیر دفاعش به پایگاه ظفره امارات رفت؛ پشت سرش هواپیمای «گلوبال هاوک» بود؛ همان هواپیمایی که توسط ما ساقط شد. او در آنجا این را گفت که ما و هم‌پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای‌مان باید برویم توانی ایجاد کنیم که در برابر ایران بازدارنده باشد.

وی ادامه داد: در عالم سه سطح وجود دارد؛ نخست آنکه کشوری قدرت دفاع از خودش داشته باشد، دومین سطح این است که کشوری قدرت بازدارندگی داشته باشد؛ یعنی دشمن احساس کند که ضرر حمله کردنش به کشوری بیشتر از منفعت آن است این سطحی است که ما در دهه ۷۰ به آن رسیدیم. سطح سوم اقدام ابتدایی است که ما در این سطح قرار داریم.

سردار فدوی با اشاره به اغتشاشات چند ماه گذشته در کشور، خاطرنشان کرد: در چهل و چهارمین سال انقلاب اسلامی با جنگ جدیدی مواجه شدیم که دشمنان انقلاب برای این جنگ جدید خیلی زحمت کشیده‌اند و برای عوامل خود در داخل کشور هم خیلی زحمت کشیدند؛ اما مجدداً به یک اشتباه محاسباتی دچار شدند؛ آن‌ها مطمئن بودند که پیروز می‌شوند، اما مانند دفعات بیشمار گذشته، شکست خوردند.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: دشمنان خیلی تلاش کردند مردم را به خیابان بکشانند، اما نتوانستند و حتی این روز‌های آخر به التماس کردن افتاده بودند، اما باز هم نتوانستند؛ چون قلب‌های مردم را خداوند محافظت کرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره روایت پیشرفت با بیان اینکه ما اندکی از آنچه را داریم رسانه‌ای کردیم و بخش اعظم داشته‌های ما برای اعلام و نمایش نیست، بلکه برای اعمال در موقع نیاز است، عنوان کرد: برای روایت کردن ابتدا خودمان باید به آنچه روایت می‌کنیم، باور داشته باشیم؛ مسلمان در تقویت باور‌های خود باید برنامه داشته باشد.

سردار فدوی در پایان گفت: تصویرسازی بسیار مهم است، تصویرسازی ما بر خلاف دشمنان، بر اساس حق و واقعیت است که منجر به افزایش اعتماد به نفس و باورپذیری می‌شود. باید مواظبت کنیم وقتی پای کار می‌رویم، با تمام وجود آن کار را انجام دهیم و به این آیه شریفه نیز توجه کنیم که استطاعت و قوه خود را روزانه بیشتر کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *