مسکو: تانک‌های آمریکایی را در اوکراین نابود می‌کنیم

9:18 - 05 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۹۴۱۳
سفیر روسیه در آمریکا به واشنگتن درباره ارسال تانک به اوکراین هشدار داد.

خبرگزاری میزان - «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا در پی گزارش‌هایی مبنی بر ارسال تانک‌های آمریکایی «آبرامز» به اوکراین، گفت که تحویل این تانک‌ها به «تحریک آشکار» دیگری علیه روسیه تبدیل خواهد شد و هشدار داد که ارتش روسیه این تجهیزات را نابود خواهد کرد.

به گزارش «تاس»، رسانه‌های آمریکایی پیش‌تر گزارش دادند که «جو بایدن»، رئیس‌ جمهور آمریکا قرار است به زودی تحویل 30 تا 50 تانک آبرامز به اوکراین را اعلام کند.

«آنتونوف» گفت: اگر تصمیمی برای انتقال تانک‌های «ام 1 آبرامز» به کی‌یف گرفته شود، بدون شک این تانک‌های آمریکایی مانند سایر نمونه‌های تجهیزات نظامی ناتو منهدم خواهند شد.

به گفته وی، اگر آمریکا تصمیم به تامین تانک برای اوکراین بگیرد، توجیه چنین اقدامی با استفاده از استدلال در مورد «سلاح‌های دفاعی» غیرممکن خواهد بود؛ این یک تحریک آشکار دیگر علیه فدراسیون روسیه خواهد بود.

سفیر روسیه در بخشی دیگر گفت: تعداد فزاینده‌ای از مقامات و کارشناسان در آمریکا اذعان می‌کنند که همه چیز مربوط به «جنگ نیابتی» آمریکا با کشور روسیه است؛ آمریکایی‌ها دائماً نوار کمک نظامی به دولت دست نشانده خود را بالا می‌برند، این امر به ویژه زمانی آشکار می‌شود که ارتش روسیه پیروزی‌های جدیدی به دست می‌آورد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *