وزیر آموزش و پرورش: باید اختيار تعطيل كردن مدارس به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود

22:07 - 04 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۹۲۲۸
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برای تعطيل كردن مدارس بايد شاخص‌های جهانی را در نظر بگيريم و بهتر است اين اختيار به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود.

خبرگزاری میزان – طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در یکهزار و بيست و چهارمين جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اظهار كرد: برای تعطيل كردن مدارس بايد شاخص‌های جهانی را در نظر بگيريم و بهتر است اين اختيار به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود.

نوري افزود: بچه‌ها چطور بايد اجتماعی شوند؟ و چطور برای بر عهده گرفتن مسئوليت‌هاي اجتماعی آماده شوند؟ دانش آموزان بايد با چالش‌های اجتماعی مواجهه شوند تا بعداً وقتی در شرايط اين چنين قرار گرفتند، بتوانند تصميم‌های درستی بگيرند.

وزيرآموزش و پرورش تاكيد كرد: براي جلوگيری از تعطيلی بدون برنامه مدارس، تقويم آموزشی و تعطيلات كشور بايد ساماندهی شوند تا اين قدر شاهد وقفه در جريان آموزش و پرورش دانش آموزان نباشيم.

وي با اشاره به لزوم ساماندهی تقويم آموزشی گفت: يك ماده واحده كه تمام جوانب تقويم آموزشی در آن در نظر گرفته شده تهيه و تدوين شود تا آموزش و پرورش، مناطق آموزشی خود را بر اساس آن ساماندهی كند.

محمود امانی، دبيركل شوراي عالی آموزش و پرورش در اين جلسه گفت: تعطيلی بدون برنامه مدارس به آموزش و پرورش كشور ضربه مي‌زند. هر چند جريان آموزش از طريق فضای مجازی پيگيری می‌شود اما هيچ چيز جای آموزش حضوری را نمی‌گيرد.
وی با اشاره به سند تحول شوراي عالی انقلاب فرهنگي گفت: در چند مورد تداخل جدي اين سند با وظايف و اختيارات آموزش و پرورش وجود دارد كه بايد در اين زمينه تدابير لازم انديشيده شود.
امانی در ادامه گفت: بر اساس بند ۴ ماده ۶ قانون تشكيل شوراي عالي آموزش و پرورش، بررسی طرح‌ها و لوايح قانوني مربوط به آموزش و پرورش قبل از طرح در مجلس شورای اسلامی بر عهده اين شورا است.
وی افزود: بر همين اساس مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی تقويم آموزشی را برای اعلام نظر كارشناسی به اين شورا ارسال كرده است. اين طرح در كميسيون‌های شورای عالی با حضور افراد صاحب نظر و متخصص امر تعليم و تربيت مورد بررسی كارشناسی قرار گرفته است.
دبيركل شوراي عالی آموزش و پرورش اظهار كرد: اين طرح سه بخش دارد يكی دادن اختيار به شورای عالی آموزش و پرورش برای تعيين تقويم آموزشی، دوم انعطاف پذيري در سطح استان‌ها برای تعيين تقويم آموزشی متناسب با شرايط و اقليم هر استان و سوم لغو مصوبات محدود كننده پيشين.
در ادامه اين جلسه طرح تقويم آموزشي مورد بحث و بررسی اعضای شورای عالی قرار گرفت و اصلاحات لازم در آن اعمال و برای ارسال به مجلس شورای اسلامی آماده شد.
در ادامه اين جلسه طرح مدرسه مجازی ايران مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه اعضاي شوراي عالي تاكيد داشتند بايد تمامي جوانب اين موضوع به طور مشخص و شفاف بيان شود تا بعداً مشكلی برای مردم ايجاد نشود. اعضای شورای عالی اين طرح را برای بررسی و كار كارشناسی بيشتر به كميسيون های شورای عالی عودت دادند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *