رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت تقویت روحیه پژوهشگری در دانش‌آموزان / 21 پژوهش‌سرا در مناطق محروم کشور ایجاد شده است

13:15 - 04 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۸۵۴۰
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 21 پژوهش‌سرا در مناطق محروم کشور ایجاد شده است گفت: باید با ایجاد پژوهش‌سراهای بیشتر زمینه کشف استعدادهای علمی و پژوهشی دانش آموزان را محیا کنیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، صبح امروز اختتامیه استانی سومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهشسراهای دانش آموزی شهر تهران در اداره آموزش و پرورش منطقه ۵ برگزار شد.

در این مراسم مهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب و میلاد امام محمد باقر(ع) که شکافنده علم بودند، مصادف شدن این همایش علمی پژوهشی را ارزشمند برشمرد و خطاب به دانش آموزان برتر و نخبه شهر تهران گفت: تقویت نوآوری در دانش آموزان از اولویت های نظام تعلیم و تربیت است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر موضوع پژوهش محوری تاکید فراوان شده است.

کاظمی با بیان اینکه پژوهش های بنیادی عموما در ٢٠ تا ۴٠ سالگی اتفاق می افتاد، خاطر نشان کرد: زمینه سازی برای تحقق پژوهش های بنیادی در آموزش و پرورش در زمان دانش آموزان محقق می شود، لذا می بایست در نظام تعلیم و تربیت، با استفاده از ابزارهای مختلف؛ تفکر الگوریتمی و روحیه پژوهشگری را در دانش آموزان تقویت کنیم تا بدین ترتیب، مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت پژوهشگر و دانشمند را نیز محقق کنیم.

کاظمی دستیابی به روحیه پژوهشگری را مهم برشمرد و گفت: در این میان پژوهش سراهای دانش آموزی نقش مهمی دارند لذا باید به سمت توسعه مراکز پژوهشی و کار آفرینی پیش برویم تا زمینه های پژوهشی آینده کشور فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه خبرهای خوبی از جای جای کشور به گوش می رسد که دانش آموزان در دوره های مختلف دست به ابتکارات ویژه ای زده اند و اقدامات متنوعی را در عرصه علم و پژوهش رقم زدند و خلاقیت ها و نوآوری های فراوانی را ایجاد کردند که باعث خوشحالی مسئولین کشور است افزود: در سومین دوره این جشنواره در سطح کشور حدود ١ میلیون ٧٠٠ هزار دانش آموز در ١١ محور شرکت کردند و در یک رقابت سازنده به رقابت پرداختند. به همین منظور، گام بعدی ما توجه به کار آفرینی و توسعه مهارت های کارآفرینی است که می تواند موجب اشتغال آفرینی در جامعه شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ٢١ پژوهش‌سرا در مناطق محروم سطح کشور ایجاد شده است افزود: باید زمینه سازی ایجاد پژوهش‌سراهای بیشتر را برای کشف استعدادهای علمی و پژوهشی همه دانش آموزان داشته باشیم و تفکر خلاق را نیز با ایجاد خانه های خلاق افزایش دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *