2 هزار و 955 رای جایگزین حبس توسط قضات استان گیلان صادر شد

11:51 - 04 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۸۲۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گیلان از صدور 2 هزار و 955 رای جایگزین حبس توسط قضات استان در 9 ماهه سال‌جاری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص صدور آرای جایگزین حبس در دادگستری استان گیلان با اشاره به صدور 2 هزار و 955 رای جایگزین حبس توسط قضات استان در 9 ماهه سال‌جاری، اظهارکرد: اجرای احکام جایگزین حبس نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده بهینه از توان و ظرفیت زندانی‌ها برای خدمات رسانی به جامعه دارد.

وی ادامه داد: از این تعداد محکومیت‌های جایگزین حبس، «2 هزار و 634 مورد جزای نقدی، 136 مورد الزام به خدمات عمومی رایگان، 180 مورد تعلیق مراقبتی و 5 مورد محرومیت از حقوق اجتماعی رای جایگزین حبس» در دادگستری استان گیلان صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان بیان کرد: تنها مرتکبان جرایم ساده و غیرعمد مشمول مجازات‌های جایگزین می‌شوند و مجازات‌های جایگزین نسبت به افرادی که مرتکب جرایم خشن و عمدی شده و حضور آنان در خارج از زندان به صلاح مردم و اجتماع نیست اعمال نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی همچنین با بیان اینکه مجازات حبس، آسیب‌هایی فراوانی به همراه دارد که یکی از مهمترین آن‌ها آسیب به اعضای خانواده زندانی است، اضافه کرد: از این رو تمام تلاش مقامات قضایی استان گیلان این است که بتوانند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، در صدور آرا از مجازاتهای جایگزین حبس استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۷۷ هزار دیدار مردمی توسط مسئولان قضایی استان گیلان انجام شد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *