رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

86 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کردستان مختومه شده است

8:39 - 04 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۷۳۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان گفت: در 10 ماهه نخست امسال ۸۶ هزار و ۹۶۶ پرونده به شورای حل اختلاف استان ارجاع شده که از این تعداد ۸۶ هزار و ۴۱۲ پرونده مختومه شده است.

خبرگزاری میزان- بهادر اسدی اظهار کرد: ترویج فرهنگ صلح و سازش برای به حداقل رساندن پرونده‌های اجتماعی را در معاونت پیشگیری پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: کاهش پرونده‌های قضایی از طریق ایجاد صلح و سازش از طرف دادگستری مورد پیگیری است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان تصریح کرد: در صدد هستیم تا فرهنگ صلح و سازش را در جامعه نهادینه کنیم، چرا که این فرهنگ بساط کینه را در جامعه برمی‌چیند و باعث پیشگیری از وقوع جرم و در نهایت کاهش جمعیت زندان‌ها در استان می‌شود.

وی با بیان اینکه صلح و سازش در جامعه آرامش اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، گفت: استفاده از افراد شاخص مانند ماموستایان و ریش سفیدان در راستای تحقق اهداف این حوزه تاثیر بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت.

اسدی اعلام‌کرد: در 10 ماهه ابتدایی امسال 86 هزار و 966 پرونده به شورای حل اختلاف استان ارجاع شده که 86 هزار و 412 پرونده مختومه شده و 3 هزار پرونده به شعبه‌های شورای اختلاف اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 11 هزار و 397 پرونده به اجرای احکام ارجاع شده و برای 12 هزار و 543 پرونده حکم صادر و مختومه شده است.

معاون قضایی دادگستری استان کردستان ادامه داد: در 10 ماهه ابتدایی سال جاری در استان از میزان 55 هزار پرونده 20 هزار و 500 پرونده به صلح و سازش منجر شده است.

اسدی با اذعان به اینکه در حال حاضر 49 پرونده قصاص آماده اجرا در استان داریم، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری 5 پرونده قصاص در استان کردستان منجر به سازش شده است.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف ما در معاونت حل اختلاف استان این است که هیئت‌های صلح و سازش را در مساجد و روستاهای استان تشکیل و فرهنگ بخشش را در سطح جامعه نهادینه کنیم.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان از راه‌اندازی پویش صلح برای پرونده‌های با هدف بخشش و جلوگیری از قصاص خبر داد و افزود: در دادگستری برای هر پرونده اختلاف خانوادگی 12 پرونده تشکیل می‌شود که امیدواریم از تشکیل این پرونده‌ها با برنامه‌های خاصی که داریم جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ابلاغات الکترونیکی قضایی در استان به 98 رصد رسیده است. اسدی تصریح کرد: حل اختلاف معدن‌داران بخش موچش، پرونده مالی 4 میلیارد تومانی و 7.5 میلیارد تومانی از اهم پرونده‌های مهم خاتمه پیدا کرده در معاونت حل اختلاف دادگستری استان کردستان در 10 ماهه ابتدایی سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 2 هزار پرونده به یک هزار و 500 نفر صلح‌یار ارجاع شده که از این میزان 4 پرونده مربوط به قصاص بوده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان بیان کرد: انتظار داریم از ظرفیت خبرنگاران در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه استفاده کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: کردستان جرم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *