جباری: ذوب‌آهن در هفته دوم لیگ وزنه‌برداری بازگشت چشم‌گیری داشت/ قهرمانی هیچ تیمی تضمین شده نیست

10:10 - 04 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۶۳۳۶
سرمربی تیم وزنه‌برداری ذوب‌آهن اصفهان گفت: تمرینات منظم کمک زیادی کرد تا بتوانیم بازگشت برق‌آسایی در هفته دوم لیگ داشته باشیم و اختلاف را با سایر تیم‌ها جبران کنیم.

علی جباری در گفت‌وگو با میزان، درباره صدرنشینی تیم وزنه‌برداری ذوب‌آهن اصفهان در هفته دوم لیگ برتر اظهار داشت: هفته دوم مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور با حضور 7 تیم، طی روزهای 29 و 30 دی ماه به میزبانی باشگاه مناطق نفت‌خیز جنوب خوزستان در اهواز برگزار شد. تیم ذوب‌آهن اصفهان، هفته نخست در جایگاه چهارم ایستاد، اما سعی کردیم تا در هفته دوم امتیازات از دست رفته خود را جبران کنیم که از 8 وزنه‌برداری که این هفته مقابل حریفان‌شان صف‌آرایی کردند، 6 نفر به مقام اول دست یافتند.

وی با اشاره به اینکه هفته دوم دست به کار بزرگی زدیم و توانستیم صعود چشم‌گیری در جدول داشته باشیم، تاکید کرد: قبل از مسابقات هفته دوم لیگ، تمرینات خیلی خوبی را به مدت 2 هفته در اصفهان برگزار کردیم. باید از مسئولان باشگاه ذوب‌آهن تشکر کنم که تمام امکانات و تجهیزات را در اختیار تیم‌مان قرار دادند تا به بهترین شکل خود را آماده مسابقات لیگ کنیم. به طور حتم انجام این تمرینات منظم کمک زیادی کرد تا بتوانیم بازگشت برق‌آسایی در هفته دوم داشته باشیم و اختلاف را با سایر تیم‌ها جبران کنیم. در حالی که در هفته اول وزنه‌برداران‌مان 558 امتیاز را به دست آورده بودند و در رده چهارم جدول 7 تیمی قرار گرفتیم، اما در هفته دوم با 630 امتیاز به رده نخست رسیدیم.

مربی سابق تیم ملی اضافه کرد: این صدرنشینی در هفته دوم، جایی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که در این هفته اختلاف 41 امتیازی خودمان را با تیم‌ سایپا جبران کردیم و هم اکنون 53 امتیاز هم از این تیم قدرتمند بالاتر هستیم. همچنین در مجموع برگزاری دو هفته از مسابقات لیگ با کسب 1188 امتیاز در رده دوم قرار گرفته‌ایم که با تیم صدرنشین شرکت ملی حفاری اهواز 30 امتیاز فاصله داریم که قصدمان این است تا در هفته سوم و آخر مسابقات لیگ برتر این فاصله را هم جبران کنیم و باز هم به قهرمانی دست پیدا کنیم.

سرمربی تیم وزنه‌برداری ذوب‌آهن اصفهان در خصوص دلایل ضعیف بودن در هفته اول و عدم جمع کردن امتیازات لازم برای صدرنشینی، اذعان کرد: در هفته اول به دلیل مصدومیت رسول معتمدی ملی‌پوش ارزشمند و مدعی خود، 56 امتیاز حرکات دوضرب و مجموع را از دست دادیم و حسین بیرانوند را در هفته دوم جایگزین معتمدی کردیم. بیرانوند در یک رقابت نفس‌گیر توانست فاصله خود را با رضا دهدار قهرمان تیم شرکت ملی حفاری اهواز در حرکت دوضرب جبران کند و در نهایت با مجموع اختلاف یک کیلوگرم در جایگاه نخست قرار گیرد.

جباری با اشاره به اینکه آسیب‌دیدگی جزیی از ورزش حرفه‌ای و به ویژه وزنه‌برداری است، عنوان کرد: معتمدی یک ورزشکار بسیار بااخلاق است که تمام سعی و توان خود را گذاشته تا بهترین نتیجه را برای تیمش بگیرد. اصلاً نمی‌شود به معتمدی خرده گرفت که باعث عقب افتادگی ذوب‌آهن در لیگ برتر شده، چون آسیب‌دیدگی همیشه در وزنه‌برداری بوده است. سال‌های بهترین وزنه‌برداران کشورمان در اوج آمادگی جسمانی و بدنی در مسابقات جهانی و داخلی یا تمرین ناخواسته با مصدومیت مواجه شده‌اند. چندین سال قبل سعید محمدپور در همین رقابت‌های لیگ برتر دچار آسیب‌دیدگی شد یا بهداد سلیمی در تمرین قبل از اعزام به مسابقات جهانی مصدومیت گریبانش را گرفت.

سرمربی تیم ذوب‌آهن در پاسخ به این سوال که آیا در مسابقات لیگ وزنه‌برداری هر تیمی رده نخست جدول را به دست بیاورد نهایتاً قهرمان فصل می‌شود، خاطرنشان کرد: اصلاً این گونه نیست، همه تیم‌ها با تمام قدرت در مسابقات شرکت می‌کنند. چند تیمی که مدعی قهرمانی لیگ هستند، نفرات شایسته و خوبی را به خدمت می‌گیرند. اگر قرار باشد هفته اول هر تیمی که بیشتر امتیاز گرفت، سایر تیم‌ها دست از تلاش و رقابت بردارند، پس سازمان لیگ، دیگر هفته‌های بعدی را برگزار نمی‌کرد.

وی درباره تدابیر این فصل لیگ برتر وزنه‌برداری گفت: سازمان لیگ فدراسیون وزنه‌برداری برای مهیج کردن رقابت‌های لیگ، دو تصمیم را گرفت. ابتدا اینکه تیم‌ها در هر هفته مسابقات لیگ برتر از 10 وزن فقط می‌توانند نام 8 وزنه‌بردار خود را اعلام کنند تا مربیان سایر تیم‌ها نتوانند تاکتیک و برنامه هر مربی را پیش‌بینی کنند و حدس بزنند، همچنین در این 8 دسته وزنی سه وزنه‌بردار رده سنی باید در مسابقات لیگ حاضر شوند. حضور وزنه‌برداران جوان به جوانگرایی در وزنه‌برداری کمک ارزنده و شایسته‌ای خواهد کرد.

جباری در پایان خاطرنشان کرد: تیم ذوب‌آهن در هفته اول مسابقات لیگ برتر وزنه‌برداری در رده چهارم قرار گرفت ولی در هفته دوم به جایگاه بهتری دست یافت. امیدواریم در هفته سوم با حمایت‌های همیشگی مسئولان باشگاه ذوب‌آهن اصفهان و به ویژه علیرضا احسانی مدیرعامل این مجموعه باز هم به قهرمانی لیگ برتر برسیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *