پنهانکاری پنتاگون درباره وضعیت زندان گوانتانامو

10:47 - 03 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۶۳۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مقامات ارتش آمریکا همواره وضعیت زندان گوانتانامو و افراد حاضر در آن را مخفی کرده و گزارشی درباره آن منتشر نکرده‌اند.

خبرگزاری میزان - زندانیان بیشتری از آنچه که گزارش می‌شود، در زندان بدنام «گوانتانامو» به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند؛ ارتش آمریکا اخیرا به دو زندانی اجازه داد تا با وکلا ملاقات کنند، در حالی که تعداد موارد تایید شده ابتلا به کرونا در این زندان به یک سوم جمعیت زندانیان رسیده است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، به گفته منابع آگاه، تعداد موارد کرونا در میان زندانیان در زندان گوانتانامو افزایش یافته است؛ بیش از یک سوم اافراد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

این در حالی است که دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در این زندان بدنام تایید شده بود؛ این دو نفر از زندانیان سابق سیا بوده‌اند که بدون هیچگونه اتهامی در گوانتانامو بازداشت هستند.

گمان می‌رود در یکی از بخش‌های این زندان که در آن زندانیان از فضاهای مشترکی برای خوردن غذا، حمام و قدم زدن استفاده می‌کنند، افراد بیشتری به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.

با این وجود پنتاگون تایید نکرده که این رقم به «بیش از ده‌ها» زندانی رسیده است؛ سخنگویان پنتاگون همچنین نگفتند که چه تعداد از هزار مرد و زن، سربازان و غیرنظامیان که در این زندان فعالیت می‌کرده‌اند، به این ویروس مبتلا شده بودند.

از افراد حاضر در این پایگاه، بسیاری افزایش شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده‌اند اما با این وجود مقامات و سخنگویان پنتاگون سخنی در این باره به میان نیاورده‌اند.

اخیرا وکلای مدافع اجازه یافتند با دو نفر از افرادی که در سپتامبر متهم شده‌اند ملاقات کنند؛ ارتش آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اطمینان داده بود که اقدامات کافی برای محافظت از افراد صورت می‌گیرد.

با این وجود اما چندین وکیل که هفته گذشته از جلسات محروم شده بودند، این اطلاعیه را ناکافی خواندند و خواستند به طور مشخص مطلع شوند که کدام زندانیان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و چه اقداماتی برای مراقبت از آنها انجام می‌شود.

زندان بدنام گوانتانامو و پنهانکاری مقامات آمریکایی همواره موضوعی جنجالی بوده و با وجود درخواست‌های بسیار، دولت‌های متوالی از بستن آن خودداری کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *