شورای پیشکسوتان قرآنی تشکیل می شود

8:54 - 03 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۶۱۲۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بر لزوم توجه به پیشکسوتان قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم تاکید کرد و گفت: شورای پیشکسوتان قرآنی تشکیل می شود .

خبرگزاری میزان - طبق اعلام سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده در سی و پنجمین نشست سراسری رؤسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور که با حضور معاونان، مدیران کل و رؤسای ادارات امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد و به مدت سه روز (از شنبه اول تا سوم بهمن) نیز ادامه خواهد داشت با اشاره به دیدار جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی با رهبر انقلاب اسلامی که ۲۸ دی برگزار شد اظهار داشت: در این دیدار نکات مهمی از سوی مقام معظم رهبری بیان شد که مناسب است برخی از این نکات در این جلسه اشاره شود.

وی تصریح کرد: نکته اولی که مقام معظم رهبری به آن پرداختند و بر روی آن هم تأکید کردند، آیات سوره مبارکه احزاب بود که فرمودند: «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ …». ایشان تولید و ارائه محصولات فاخر مبتنی بر فکر نو و در نظر گرفتن اقتضائات اجتماعی و فرهنگی تبلیغ را در عین خشیت کامل از پروردگار، دو وظیفه مهم دستگاه‌های فرهنگی تبلیغاتی خواندند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اضافه کرد: رهبری با استناد به آیات قرآن کریم، خشیت از پروردگار به معنای «ملاحظه، رعایت و مراقبت» را راهبرد ضروری و همیشگی فعالان عرصه فرهنگ و تبلیغ دانستند. سپس ایشان خطاب به آقای قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فرمودند: اگر شما بخواهید انقلاب اسلامی را تبلیغ کنید، قطعاً برای شما مشکلاتی به همراه خواهد داشت؛ لذا دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی و تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه نباید از جنجال و هوچی‌گری و اتهامات ترسید.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: مقام معظم رهبری به تولید فکر نو، فرآوری آن‌ها و تبدیل آن به محصولات ارزشمند دارای بسته‌بندی خوب، تاکید نمودند. ایشان اشاره کردند: در همه زمینه‌ها نیازمند بسته‌بندی ناظر بر مخاطب و جذاب هستیم. اهمیت دادن به نیروی انسانی زبده به عنوان محور اساسی مجموعه‌های فرهنگی، حفظ نیرو‌های خوب سازمان تبلیغات اسلامی در همه رشته‌ها، مراقبت از نیرو‌ها و مواظبت در زمینه آفات برون‌سپاری کار‌های فرهنگی تبلیغاتی، چهار نکته دیگر رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار بود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص اهمیت و توجه به نیروی انسانی جوان در بدنه نظام فرهنگی جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به ضرورت تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه فرهنگ اشاره و خطاب به آقای قمی تاکید کردند که بایستی این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند بعضاً مشاهده شده که به بیرون از سازمان کاری سپرده شده، ولی هدف و نتیجه کار با چیزی که شما به دنبال آن بودید، متفاوت بوده است. البته باید از ظرفیت‌های مردمی حداکثر استفاده را کرد و ما مخالف مردمی‌سازی و برون‌سپاری نیستیم. اما باید با دقت افراد شناسایی و کار‌ها به آن‌ها سپرده شوند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: حفظ شادابی، سرزندگی، خوشحالی و خشنودی مردم از دیگر نکاتی بود که رهبر معظم انقلاب به‌عنوان یکی از وظایف مهم دستگاه‌های فرهنگی تبلیغاتی بیان کردند و در تشریح بیشتر ابعاد و اهمیت این موضوع گفتند می‌توان با مشارکت خود مردم، کار‌های متنوع، شیرین و سرزنده‌ای انجام داد تا نشاط در جامعه بیشتر شود.

وی به تاکید رهبر انقلاب در خصوص پرهیز از جناحی شدن سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند سازمان‌ها جناحی نشوند و از کار‌های ویترینی پرهیز کنید و بودجه بیت‌المال را صرف این کار‌ها نکنید. البته تأکید کردند برخی از کار‌های واقعی نیاز به ویترین دارد و باید توجه کرد که این موضوع با کار صرفاً ویترینی یکی دیده نشود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در ادامه وضعیت سازمان دارالقرآن الکریم از لحاظ بودجه‌ای و برنامه‌ای پرداخت و تصریح کرد: امروز وضعیت سازمان دارالقرآن الکریم از لحاظ مدیریتی، ارتباطات استانی در وضعیت عالی خیلی خوب نیست.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *