رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان: فضای مجازی نیاز به رصد دارد

13:37 - 03 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۶۱۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان‌گفت : فضای مجازی محیطی پر از چالش و آسیب است و دائما باید مورد رصد قرار بگیرد.

خبرگزاری میزان-رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت :اگر از موضوع فضای مجازی براحتی عبور کنیم با خسارتهاو آسیبهای بسیار مواجه می شویم.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که اغلب بصورت مستمر از زبان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، به عنوان دغدغه جدی ابراز می شود، اجتناب از اهمال و مدیریت فضای مجازی است، به نحوی که معظم له عنوان می فرمایند که: "اگر امروز رهبر انقلاب نبودم، حتماً رئیس فضای مجازی کشور می شدم".

حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا افزود: در حوزه فضای مجازی همه باید احساس مسئولیت کنیم و وارد میدان شویم تا بیش از این به جامعه ماو نسل جوان آسیب وارد نشود.

وی ادامه داد: اگر نسل های گذشته با تاخیر با اینترنت آشنا شدند ولی نسل جدید در دل اینترنت بدنیا آمدند و نسل نت هستند و باید فضای مجازی رصد شود.

وی افزود : فضای مجازی مباحث اعتقادی ما را نشانه گرفته است و ایمان، عفت و پاکدامنی جوانان ما را هدف قرار داده و باورهای جوانان را عوض کرده است و اگر به داد این جوانها نرسیم با آسیب جدی مواجه می شویم .

وی ادامه داد: متاسفانه طلاقهای عاطفی زیاد شده و علت این است که فضای مجازی ارتباطات ناسالم را ایجاد کرده است و ارتباط مجازی کم کم به ارتباط واقعی مبدل شده و بنیان خانواده ها را سست نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا افزود: ما از فضای مجازی در بحث اخلاقی و اعتقادی هم با چالش جدی روبه رو هستیم و شاهد ناپایداری ازدواجها، رواج اشرافی گری و فرهنگ اسراف در جامعه هستیم.

وی ادامه داد: در کنار آسیبها باید علل و عوامل این آسیبها شناسایی و راهکارهای لازم برای پیشگیری از آن اندیشیده شود.وی بر راه اندازی شورای مدیریت فضای مجازی ورصد فضای مجازی در استان تاکید و بیان کرد: باید با توجه به بافت فرهنگی و بومی استان آسیبهارا در فضای مجازی شناسایی و آن را مورد بررسی قرار دهیم تا جلوی آسیبها گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان در انتها خواستار ساماندهی سایت ها و بازارهای آنلاین مجازی از طریق احراز هویت کاربران و فعالین این سایت ها شد و بر ضرورت ساماندهی فرآیندهای واگذاری سیم کارت های تلفن همراه و سیم کارت های فاقد هویت یا بی نام و نشان در بروز جرایم رایانه ای اعم از کلاهبرداری های اینترنتی و جرایم اخلاقی تأکید کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *