نماینده مجلس: در کشور ما با خودرو مانند لوازم عتیقه رفتار می‌کنند

17:46 - 01 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۰۴۳۲۳
یک نماینده مجلس با انتقاد از عرضه خودرو در بورس گفت: در کشور ما با خودرو مانند لوازم عتیقه رفتار می‌کنند و مانند جنس نایاب وسط می‌گذارند و هر کس قیمت بالاتری داد آن جنس برای اوست.

خبرگزاری میزان _ تسنیم نوشت: مدتی است با تصمیم وزارت صمت، خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود؛ امری که با مخالفت سازمان بازرسی کل کشور مواجه شده است و البته سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری چند روز قبل خود، با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس به نفع تولیدکننده است نه مصرف‌کننده، دلایل این مخالفت را تشریح کرد.

احمد علیرضابیگی؛ نماینده تبریز و آذرشهر در مجلس با انتقاد از عرضه خودرو در بورس گفت: با خودرو مانند حراجی عتیقه رفتار می‌شود به گونه‌ای که جنس نایاب را که انحصاری است می‌گذارند وسط و هر کس قیمت بالاتری داد آن جنس برای اوست.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خودرو باید رقیب داشته باشد، اظهار کرد: البته رقیب هم باید امکان عرضه کالای خود را داشته و مشتری حق انتخاب داشته باشد؛ اینکه شما یک کالای انحصاری را وسط بگذارید و هیچ رقیبی ندارد و هر کس پول بیشتری داد می‌تواند کالا را بخرد، به طور حتم این ظلم در حق خریدار است.

وی با بیان اینکه اگر قرار است خودرو در بورس عرضه شود باید امکان واردات خودرو هم برای عرضه در بورس فراهم شود، افزود: باید به افراد دیگری هم اجازه بدهیم که امکان ایجاد خودروسازی را داشته باشند و ‌محصول خود را عرضه کنند نه این طور که فروشنده انحصاری باشد این ظلم در حق خریدار است.

علیرضابیگی با اشاره به اینکه عرضه خودرو در بورس مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: به طور حتم این بار با عرضه خودرو در بورس به جای اینکه پول در جیب دلالان برود به جیب خودروساز می‌رود که اجحاف در حق خریدار و ‌مردم است.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *