زنان در اراضی اشغالی هدف جرایم و خشونت‌های جنسی

10:29 - 28 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۹۷۳۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک گزارش نشان می‌دهد که زنان در اراضی اشغالی هدف اصلی جرایم و خشونت‌های جنسی هستند.

خبرگزاری میزان – جرایم و خشونت جنسی در اراضی اشغالی به بحرانی تبدیل شده و پی در پی زنان را قربانی می‌کند.

باید توجه داشت که در این میان چشم‎پوشی کابینه رژیم صهیونیستی از جرایم جنسی در ارتش، مدارس و کنیسه‌ها خود به عامل موثری در عادی شدن این دست جرایم در دیگر مکان‌ها تبدیل شده است.

-رشد جرایم جنسی مرتبط با مواد مخدر

براساس گزارش «هاآرتص»، خشونت جنسی مرتبط با مواد مخدر در اراضی اشغالی در سال‌های اخیر در روند رو به رشدی قرار گرفته است.  

آمار تهیه شده توسط مرکز بحران جنسی اراضی اشغالی در نوامبر 2022 نشان می‌دهد که خشونت جنشی مرتبط با مواد مخدر در اراضی اشغالی در سال 2021 حدود 36 درصد رشد کرد که رقمی بی سابقه محسوب می‌شود.

همزمان جرایم جنسی معلمان علیه کودکان زیر 12 سال در مدارس در اراضی اشغالی رشدی 180 درصدی داشته است.

-آزادی زودتر از موعد زندانیان جرایم جنسی

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، زندانیان جرایم جنسی در اراضی اشغالی زودتر از موعد آزاد می‌شوند.

این آمار در حالی اعلام شد که جرایم جنسی ثبت شده در اراضی اشغالی در سال‌های اخیر در مسیر روبه رشدی قرار داشته است؛ این دست جرایم در سال 2021 در قیاس با سال 2020 رشدی 17 درصدی داشت.

البته این آمار را نمی‌توان ارقامی واقعی دانست؛ زیرا موارد بسیاری از جرایم جنسی توسط زنان صهیونیست گزارش نمی‌شوند.

در عین حال، موارد پیگیری شکایت‌های ثبت شده در زمینه جرایم جنسی در سال‌های اخیر در روند نزولی قرار داشته است.

- پرونده‌های جرایم جنسی در ارتش رژیم صهیونیستی

براساس آمارها، از هر چهار زن عضو ارتش رژیم صهیونیستی یک نفر در سازمان‌ها و مراکز وابسته به ارتش مورد خشونت جنسی قرار گرفته است.

ضمن این که 25 درصد زنان سرباز شامل 22 درصد زنان سرباز در پلیس، 27 درصد زنان سرباز در مرزبانی و 38 درصد زنان سرباز در اداره زندان‌ها در اراضی اشغالی نیز مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

70 درصد زنانی که در این زمینه اقدام به ثبت شکایت کردند، می‌گویند که شکایت آن‌ها اصلا مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

شمار قابل توجهی از پرونده‌های شکایت از جرایم جنسی در ارتش رژیم صهیونیستی بدون طرح اتهام بسته می‌شوند؛ این در حالی است که شکایت‌های مربوط به جرایم جنسی در ارتش رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

-جنایات جنسی ثبت شده مقام‌های صهیونیست

تاکنون شکایت‌های متعددی علیه خاخام های سرشناس و پر نفوذ صهیونیست مبنی بر ارتکاب جرایم جنسی ثبت شده اند؛ این دست شکایات یا پیگیری نمی‌شوند یا با تبرئه خاخام‌ها خاتمه می‌یابند.

یک قربانی تجاوز جنسی توسط خاخام صهیونیست اعلام کرد که همکاران این فرد تلاش وی برای طرح شکایت در اداره پلیس و رسانه‌ها را خنثی کردند.

شکایت علیه خاخام‌های صهیونیست در پرونده تجاوز و آزار جنسی در سال 2022 وارد مرحله جدیدی شد و توانست توجهات رسانه ای و افکار عمومی را به خود جلب کند؛ این روند سبب افشاگری‌های متعددی شد که شمار قربانیان را بیش از حد انتظار جلو برد.

رژیم صهیونیستی با چنین رسوایی‌هایی در میان سیاستمداران و شخصیت‌های برجسته در حوزه‌های مختلف بیگانه نیست؛ موشه کاتساو، نخست وزیر اسبق، شیمون پرز، نخست وزیر اسبق، اسحاق مردخای، وزیر اسبق امنیت، حیم رامون، معاون اسبق نخست وزیر، شماری از سفرا و نمایندگان، ... از سرشناس ترین سیاستمداران صهیونیستی هستند که با اتهام تجاوز و آزار جنسی مواجه شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *