اتصال بیش از 92 درصدی حساب‌های فرعی دانشگاه‌های علوم پزشکی به حساب واحد خزانه

17:01 - 27 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۹۲۵۱
رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علاوه بر حساب‌های اصلی، بیش از 92 درصد حساب‌های فرعی دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز به حساب واحد خزانه متصل شده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، وزارت بهداشت، سید جواد طبائیان رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد ضمن تأکید بر اتصال تمامی حساب‌های اصلی دانشکده‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت به حساب واحد خزانه، از اتصال بیش از 92 درصدی حساب‌های فرعی به حساب واحد خزانه خبر داد.

طبائیان در ادامه خاطرنشان کرد: 8 درصد باقیمانده از حساب‌های فرعی، متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق محروم و کم برخوردار است که به دلیل مشکلات فنی و زیرساختی تاکنون نتوانسته اند به حساب واحد خزانه متصل شوند.

وی ضمن اشاره به تلاش‌های مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت برای اتصال هرچه سریع‌تر حساب‌های باقیمانده به حساب واحد خزانه، تصریح کرد: حساب‌های باقیمانده دارای گردش خزانه بوده و توسط بانک مرکزی قابل نظارت است.

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت همچنین از راه‌اندازی سامانه مالی ثنا (بوم) با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و باهدف افزایش نظارت بر صورت‌های مالی و بودجه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

طبائیان در پایان بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف با هدف افزایش شفافیت مالی را اهداف موردتوجه مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا پایان بهمن‌ماه تمامی حساب‌های باقیمانده به حساب واحد خزانه متصل شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *