حبس بیماران روانی؛ رویه‎ای طولانی در سیستم زندان‎های آمریکا

10:38 - 27 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۸۳۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افراد دارای مشکلات روانی به طور نامتناسی در زندان‌های آمریکا حضور دارند و امکانات پزشکی برای درمان آنها کافی نیست.

خبرگزاری میزان - زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا تعداد نامتناسبی از افرادی را که از مشکلات روانی رنج می‌برند و یا سابقه بیماری‌‌های روانی داشته‌اند، بازداشت می‌کنند.

به گزارش اندیشکده آمریکایی «پریسون پالیسی»، با این وجود امکانات زندان‌ها نیز پاسخگوی تقاضای درمان این افراد نیست و  پلیس اغلب برای پاسخ به بحران‌های سلامت روان، علیرغم دخالت مکرر آنها که خشونت یا سوء‌استفاده را در پی دارد، به کار گرفته می‌شوند.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد 43 درصد از افرادی که در زندان‎های ایالتی حضور دارند مبتلا به اختلال روانی تشخیص داده شده‌اند و این رقم برای زندان‌های محلی 44 درصد است.

همچنین یک چهارم از افراد در زندان‌های آمریکا «پریشانی روانی جدی» را تجربه می‌کنند.

زندانیان دارای اختلالات روانی که در زندان‌های فدرال هیچگونه مراقبت بهداشت روانی در حبس دریافت نکرده‌اند 66 درصد است و این رقم برای زندان‌های ایالتی 74 درصد است.

27 درصد از تیراندازی‌های پلیس آمریکا در یک سال شامل بحران سلامت روانی بوده است.

همچنین 27 درصد از افرادی که در طول یک سال بیش از 3 بار زندانی می‌شوند، بیماری روانی متوسط ​​یا جدی دارند.

نتایج مطالعه‌ای که در سال 2022 انجام شده، نشان می‌دهد که در مجموع 36 درصد از افراد حاضر در زندان‌های آمریکا از اختلالات روانی رنج می‌برند و مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی کافی در زندان‌ها برای درمان آنها صورت نمی‌گیرد.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مقامات در سطح فدرال و ایالتی، مقامات آمریکایی توجه چندانی به این موضوع ندارند؛ ماه جولای سال گذشته یک قاضی فدرال حکم داد که سال‌ها مراقبت‌های بهداشتی «به‌شدت ناکافی» برای زندانیان «آریزونا» نشان‌دهنده نقض حقوق اساسی زندانیان است و برای جبران آن نیاز به کمک بیشتری وجود دارد.

سیستم زندان «لس آنجلس» سهم بزرگی از بازداشت افراد دارای بیماری‌های روانی دارد و افراد دارای اختلالات روانی بیشتری را نسبت به گذشته زندانی می‌کند.

حبس کردن بیماران روانی در آمریکا سابقه طولانی دارد و دورنمای حذف این افراد از جوامع برای قرار گرفتن در زندان‌ها یک پروژه کنترل اجتماعی بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *