متحد کلیدی بولسونارو بازداشت شد

13:41 - 25 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۶۲۹۳
وزیر دادگستری سابق و یکی از متحدان کلیدی رئیس جمهور پیشین برزیل بازداشت شد.

خبرگزاری میزان - «اندرسون تورس»، وزیر دادگستری سابق و یکی از متحدان کلیدی «ژائیر بولسونارو»، رئیس جمهور پیشین برزیل در برازیلیا در ارتباط با ناآرامی‎های اخیر این کشور بازداشت شد.

به گزارش «گاردین»، «تورس»، که در زمان یورش هوادارن «بولسونارو» به ساختمان‌های دولتی رئیس امنیت برازیلیا بود، از فلوریدا، جایی که ظاهراً در تعطیلات خود به سر می‌برد، بازگشت و توسط پلیس فدرال برزیل در فرودگاه بین‌المللی شهر برازیلیا بازداشت شد.

حکم بازداشت تورس سه‌شنبه گذشته صادر شد، دو روز پس از آن که هزاران نفر از حامیان بولسونارو به کنگره، دادگاه عالی و دفاتر ریاست جمهوری میلیون‌ها دلار خسارت وارد کردند.

وزیر سابق دادگستری برزیل در زمان حملات مسئول امنیت پایتخت بود و متهم به «خرابکاری» در تلاش‌های پلیس برای حفاظت از ساختمان‌ها شده است.

«لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا»، رئیس‌جمهور جدید برزیل، اخیرا گفت که معتقد است این حمله توسط طرفداران تندرو بولسونارو در میان نیروهای امنیتی و کارکنان ریاست‌جمهوری تسهیل شده است.

تنها یک هفته پس از سوگند «لولا» به عنوان رئیس جمهور جدید برزیل، هزاران تن از هواداران بولسونارو به قلب سیاسی پایتخت برزیل هجوم آوردند و در اعتراض به انتخابات اکتبر گذشته سه ساختمان دولتی را تخریب کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *