برنامه‌های اولین روز جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون اعلام شد

9:49 - 25 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۵۸۹۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
برنامه‌های اولین روزِ بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شهر یزد در نخستین روز از برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی روز ۲۵ دی ۱۴۰۱، شاهد برپایی آیین گشایش، اجرای قصه‌گویان و برپایی نشست‌های تخصصی خواهد بود.

آیین گشایش این جشنواره، ساعت ۸:۳۰ در سالن هلال‌احمر شهر یزد برگزار خواهد شد. پس از آن، از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲، مینا عابدی از قزوین با قصه «پهلوان پنبه، شکیبا فرخی از کرمانشاه با قصه «کلاغ خنزرپنزری»، احمد عسگری از همدان با قصه «قولو قولو گیج‌قولو» و الهه تاجیک از تهران با قصه «گلاب‌خاتون و دنیا» در بخش بزرگسال به رقابت می‌پردازند.

همچنین از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۱۵، شش قصه‌گو به ترتیب رضوان فتاح از بوشهر با قصه «سرو و سندلیق» در بخش بزرگ‌سال، «کیارش رهبری» از سمنان با قصه «تیرانداز جوان»، «محمدطاها اعتمادیان» از یزد با قصه «روباه دم کل»، «آنیتا اصغری» از تهران با قصه «استادمحمد پینه‌دوز» و دنیا فولادی از اردبیل با قصه «گوزل فاطما» هر چهار نفر در بخش نوجوان و یاسمین عباسی از هرمزگان با قصه «روباه غریبگی» در بخش بزرگ‌سال به صحنه می‌روند.

در ادامه، از ساعت ۱۷:۴۵ تا ۱۹:۳۰، فهیمه حبیبی از اصفهان با قصه «این سیب مال کیه؟» در بخش «بزرگ‌سال»، ترنم رازقی از قم با قصه «پادشاه زورگو» و «سارینا حاجی» از قزوین با قصه «مال شماست؟» هر دو در بخش نوجوان، عصمت نصیرزاده از خراسان رضوی با قصه «هی با من دوست می‌شی؟» در بخش بزرگسال، فاطمه محمدی از قزوین با قصه «قوقولی» و آرزو نیکزاد از اصفهان با قصه «حکم ناحق» هر دو در بخش نوجوان به اجرا می‌پردازند.

همچنین از ساعت ۲۰ تا ۲۲، اجرای قصه‌گوهای روز اول، در سالن همایش‌های هتل «داد»، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

در بخش نشست‌های تخصصیِ روز اول جشنواره به میزبانی سالن کنفرانس دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدان پاکنژادِ شهر یزد، از ساعت ۱۰:۴۵ تا ۱۱:۳۰، نشست «دین و معنویت با رویکرد قصه، قصه‌گویی و قصه‌پردازی از منظر قرآن کریم» از سوی سیدمحمدجواد صداقت‌کشفی و همچنین از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۱۵، نشست «بررسی اهمیت و جایگاه قصه و داستان و تاثیر بر مخاطب با نظری بر آیات قرآن» از سوی فاطمه یوسفی برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در سالن ارشاد شهر یزد نیز قصه‌گویان بخش آیینی‌سنتی از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۱۵ به ترتیب سیدمهرداد کاووسی‌حسینی از همدان با قصه «رستم و اشکبوس» در بخش بزرگسال، درسا نکویی از خراسان رضوی با قصه «بانو گشسب» در بخش نوجوان، حورا تیلا از خوزستان با قصه «نقل سیاوش»، فاطمه امینی از خراسان جنوبی با قصه «بیژن و منیژه» و «امیر تنها» از گیلان با قصه «نقل رودابه و کک کوهزاد» هر سه در بخش بزرگسال و المیرا موری از خوزستان با قصه «کشته‌شدن ایرج به‌دست برادران» در بخش نوجوان به رقابت می‌پردازند.

در همین بخش نیز از ساعت ۱۷:۴۵ تا ۱۹:۳۰ محدثه پاکرو از آذربایجان شرقی با قصه «وسوسه» در بخش نوجوان، سحر کیخانی از سیستان و بلوچستان با قصه «گردآفرید» در بخش بزرگسال، علیرضا متقی از مرکزی با قصه «ایثار و شهادت» در بخش نوجوان، سعیدصلحی از آذربایجان غربی با قصه «پرده عشق» در بخش بزرگسال و عارفه جعفری از یزد با قصه «رزم رستم و اشکبوس» در بخش نوجوان اجرا خواهند داشت.

همه برنامه‌های جشنواره قصه‌گویی، به شکل زنده از   کانال‌های کانون در سایت آپارات به نشانی‌های aparat.com/kanoonparvaresh ، aparat.com/ghesehgooei و aparat.com/kanoon.yazd پخش خواهد شد.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گوییِ» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از ۲۵ تا ۲۹ دی‌ ۱۴۰۱در شهر یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *