تاکید امیرعبداللهیان و المقداد بر ضرورت تلاش مشترک جهت دستیابی به بهترین نتایج

8:00 - 25 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۵۷۶۸
وزیر امور خارجه کشورمان با همتای سوری خود در مورد موضوعات مختلفی رایزنی کرد.

خبرگزاری میزان - در دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه با فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه، موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه‌های دوجانبه و منطقه ای مورد تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به این که وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور موضوعات زیادی برای تبادل نظر و همکاری با هم دارند، بر ضرورت افزایش تلاش مشترک با تمرکز بر زمینه سازی برای دستیابی به بهترین نتایج در جریان سفر آتی آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به سوریه تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور، این سفر فرصتی خواهد بود که زمینه تقویت همکاری‌های بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور در زمینه‌های مشترک اقتصادی و تجاری فراهم شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: نهایی و امضا کردن سند جامع همکاری‌های بلند مدت دو کشور می‌تواند همانند یک نقشه راه، افق همکاری‌های بلند مدت دو کشور در زمینه‌های مختلف را روشن کند.

امیرعبداللهیان با ممتاز توصیف کردن روابط سیاسی میان دو کشور، افزود لازمست همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور نیز به سطح مطلوب و متناسب با ظرفیت‌های بالای دو کشور ارتقا یابد، فلذا لازمست است ضمن تلاش مشترک برای رفع موانع در این زمینه، به تامین انتظارات مردم دو کشور در زمینه‌های اقتصادی کمک کنیم.

وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت سفر آتی جناب آیت الله رئیسی به سوریه، از تاکید متقابل رئیس جمهور سوریه بر لزوم زمینه سازی برای موفقیت حداکثری این سفر خبر داد.

وی با تاکید بر این که، ما همه تلاش‌های خود را برای بررسی نحوه تحقق اهداف رهبران دو کشور به کار خواهیم بست، افزود؛ با همکاری با طرف‌های ذیربط ایرانی از جمله مشورت و تلاش مشترک با وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اسناد مورد نظر برای تقویت روابط دو کشور را تنظیم و آماده امضا می‌کنیم.

المقداد با اشاره به این که، ما نیز معتقدیم که روابط اقتصادی ما با سطح روابط سیاسی دو کشور فاصله زیادی دارد، افزود، لازمست شرکت‌های خصوصی و دولتی دو کشور را برای همکاری با هم هماهنگ و مرتبط کنیم.

وزیر خارجه سوریه همچنین با اشاره به‌ افزایش پیچیدگی‌های منطقه، بر ضرورت تقویت مشورت‌های منظم و مستمر میان سطوح مختلف وزارت خانه‌های خارجه دو کشور در موضوعات مورد اهتمام تاکید کرد.

وزرای خارجه دو کشور در پایان گفت‌وگوهای رسمی خود، در کنفرانس مشترک خبری شرکت کردند و ضمن تبیین دیدگاه‌های خود در خصوص این سفر و مفاد گفت‌وگوهای انجام شده، به پرسش‌های مختلف خبرنگاران پاسخ دادند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *