ایران قتل یک معلم جوان سیاه‌پوست را در آمریکا محکوم کرد

17:23 - 24 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۵۴۸۳
دسته بندی: حقوق بشر
سخنگوی وزارت امور خارجه قتل معلم جوان سیاهپوست در آمریکا توسط پلیس را محکوم کرد.

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به قتل فجیع معلم سياهپوست در آمريكا، گفت: مشاهده تصاویر اقدام خشن و بيرحمانه پليس آمريكا در قتل اندرسون، معلم سياهپوست و تكرار قتل فجیع جورج فلويد که نشان از استمرار رفتار تبعيض آميز پليس آمريكا علیه رنگين پوستان اين كشور دارد، بار ديگر جهانیان را در بهت و شوك فرو برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جای تاسف است که‌ رژیم آمريكا كه برای نيل به مقاصد سياسی، با ریاکاری توام با مداخله جویی، در مسائل داخلی ديگر كشورها ورود کردهو اشك تمساح می‌ريزد، نسبت به خشونت مفرط و اقدامات تبعيض آلود و نفرت انگيز پلیس کشورش در قبال رنگین پوستان و جنایت‌ عليه آنان سكوت اختيار می‌کند.

کنعانی در پایان ضمن محكوم کردن قتل اين معلم جوان سياهپوست، بر لزوم پاسخگويی دولت آمريكا در قبال اين جنايت ضدانسانی و بی مسئوليتی در برابر تكرار موارد نقض فاحش و سيستماتيك حقوق بشر در این کشور به ویژه نسبت به‌ حقوق اقليت‌ها و رنگین پوستان تاكيد کرد.

کینان اندرسون، معلم سیاهپوست و از بستگان موسس جنبش جان سیاهان مهم است، اخیرا پس از این که از سوی پلیس آمریکا مورد حمله قرار گرفت، دچار ایست قلبی شده و سپس جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *