تمهیدات شهرداری تهران برای بارش احتمالی برف در ساعات آینده

16:53 - 24 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۵۴۴۳
مناطق برفگیر و پربارش تهران برای جلوگیری از یخ‌زدگی معابر چه کردند و برای بارش احتمالی برف امشب در تهران چه تمهیداتی اندیشیده‌اند؟

خبرگزاری میزان به گزارش پایگاه خبری شهر، پس از بارش برف در روزهای پایانی هفته گذشته در تهران، شهرداری های مناطق پربارش علاوه بر برف روبی و پاکسازی معابر، نسبت به جلوگیری از یخ زدگی معابر و مکان های پرتردد شهروندان نیز اقدام کردند؛ همچنین با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف از امشب در تهران این مناطق به آماده باش نیروها و تجهیزات برای جلوگیری از ایجاد مشکل در معابر و بزرگراه ها پرداختند؛ گزارش زیر خلاصه ای از اقدامات ۶ منطقه پربارش تهران برای جلوگیری از یخ زدگی و تمهیدات و آمادگی آنها برای برف امشب است.

حمید مهری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک در گفت‌وگو با خبرنگار شهر گفت: از دو شب گذشته جلوی مراکز درمانی، مساجد، مدارس، پلهای عابر پیاده و بوستانها را با حدود ۲۵۰ نفر کارگر و با استفاده از شن و  نمک، یخ زدایی و پیاده رو ها را نیز با اولویت بندی، پاکسازی کردیم.

وی تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم که با توجه به پیش بینی بارش برف برای امشب در پاکسازی درب منازل به ما کمک کنند و برای این کار شن و نمک در کوچه ها و معابر قرار داده شده است، همچنین مخازن و دپوهای شن و نمک منطقه شارژ شده تا توسط نیروهای خدمت رسان شهرداری مورد استفاده قرار گیرد.

معابر منطقه۲ از برف و یخ پاکسازی شد

 علی اصغر طاهری سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ۲ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به اینکه تمامی معابر نواحی شمالی منطقه که در پی ریزش برف و برودت هوا دچار یخبندان شده بود، پاکسازی شد، افزود: بیش از ۱۵۰ نفر از ماموران شهرداری دو روز به صورت شبانه روز در معابر مستقر و اقدام به نمک پاشی و همچنین زدودن معابر از برف و یخبندان کردند.

وی به استقرار ۲۵ دستگاه خودرو پیکاپ و خاور برای انجام عملیات شن پاشی اشاره کرد و ادامه داد: به منظور تسهیل در تردد شهروندان، پاکسازی و یخ زدایی تمامی پل های عابر پیاده نیز انجام شد.

طاهری گفت: با اقدامات انجام شده خوشبختانه بحران یخبندان در معابر منطقه مدیریت شد و هم اینک مشکلی برای تردد شهروندان سواره و پیاده در معابر وجود ندارد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ۲ در پایان به شارژ مخازن شن و نمک در معابر شهری و بزرگراهی جهت استفاده شهروندان در زمان بارندگی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی، ستاد برف روبی منطقه در آماده باش کامل هستند و تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به شهروندان پیش بینی شده است.

هیچ مشکلی در منطقه ۳ در زمینه یخ‌زدگی معابر گزارش نشده است

حسین سیگارودی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ نیز به خبرنگار شهر گفت: نیروهای ما در منطقه به طور مستمر گشت کنترل داشتند و بازدید هایی از نقاط حساس و آبگیر منطقه انجام شد که اگر آبی در سطح سواره رو جاری است، به مسیر اصلی خود هدایت و از شن مخصوص استفاده کنند تا شهروندان و خودروها دچار لغزندگی نشوند.

وی افزود: همچنین در معابر اصلی، پیاده رو ها، پل های عابر، پیاده رو های بوستانها و ورودی های زمین بازی کودکان گشت کنترل در ۴۸ ساعت گذشته داشتیم و از شن مخصوص برای یخ زدایی استفاده کردیم و خوشبختانه هیچ مشکلی در منطقه در این زمینه گزارش نشده است.

سیگارودی درباره تمهیدات برای بارش احتمالی برف امشب در تهران توضیح داد: تمام همکاران و نیروی انسانی ما از ۱۲ شب امشب در آماده باش هستند و  ماشین آلات مکانیزه و غیر مکانیزه نیز آماده برای استفاده هستند.

آماده‌باش ۲۴ دستگاه مکانیزه بزرگراهی و ۲۴۰ نیروی کارگری در منطقه ۴

سیدمحمد قاضی میرسعید معاون خدمات شهری منطقه ۴ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، نیروهای خدمات شهری از ساعت ۱۰ امشب در آماده باش کامل خواهند بود و برای پاکسازی بارش های قبل نیز خودروهای مکانیزه در سطح بزرگراه های منطقه ۴ حرکت و نسبت به نمک پاشی برای پیشگیری از یخ زدگی اقدام کردند و برای امشب نیز با تمام توان و تجهیزات اقدام خواهیم کرد.

به گفته وی؛ ۱۱۴ ماشین مکانیزه و خاور و کامیون برای امشب آماده باش هستند که ۲۴ دستگاه مکانیزه بزرگراهی و ۲۴۰ نیروی کارگری را شامل می شود.

آماده‌باش نیروهای خدمات شهری منطقه ۵ از ساعت ۱۱ امشب

مرتضی مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۵ نیز به خبرنگار شهر گفت: برای جلوگیری از یخ زدگی و یخ زدایی هم از دستگاه های محلول پاش و هم از نمک کریستال برای محورهایی که احتمال یخ زدگی وجود داشت، استفاده کردیم و خوشبختانه مشکل خاصی در این باره گزارش نشده است.

وی افزود: برای بارش برف احتمالی امشب نیز کلیه نیروهای خدمات شهری و نواحی منطقه کاملا آماده باش هستند و ۳۰ دستگاه ماشین تخصصی، ۱۸۰ دستگاه غیرتخصصی، ۹۰۰ نیروی کارگری و ۴۰۰ نفر از پرسنل شهرداری منطقه ۵ از ساعت ۱۱ امشب آماده هستند تا امر خدمت رسانی به شهروندان انجام شود.

هیچ مشکلی از لحاظ ذخایر شن و نمک وجود ندارد 

علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ در گفتگو با خبرنگار شهر اظهار کرد: گشت و بازدید از رمپ و لوپ ها و نقاط شیب دار و محورهای بزرگراهی شمالی-جنوبی منطقه که احتمال یخ زدگی در آنها وجود دارد به‌طور مستمر صورت گرفت و مورد خاصی در این بازدیدها نداشتیم و موضوع خاصی نیز از سوی پلیس راهور گزارش نشد، البته رویکردمان این است که استفاده از شن و نمک با توجه به آثار سوء زیست محیطی در حداقل حجم ممکن انجام شود. 

وی افزود: با توجه به پیش بینی بارش برای امشب نیز بعد از ظهر امروز پس از بررسی سایت های مختلف هواشناسی برنامه ریزی می کنیم و برای سطح اعلام آمادگی تصمیم گیری می کنیم، ضمن اینکه از لحاظ ذخایر شن و نمک، آمادگی و تامین ادوات مکانیزه و غیر مکانیزه در منطقه ۲۲ هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *