خطر نامتناسب بی‌خانمانی در انگلیس برای سیاه‌پوستان و اقلیت‌ها

10:15 - 23 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۳۶۴۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جوامع قومی سیاه‌پوست و اقلیت‌ها در بالاترین سطح خطر از نظر بی‌خانمانی در انگلیس هستند.

خبرگزاری میزان - یک گزارش نشان می‎دهد در سال 2005، دولت انگلیس مطالعه خود را در مورد علل بی‌خانمانی در میان جمعیت‌های اقلیت قومی منتشر کرد؛ از آن زمان، تحقیقات بیشتر و بینش‌های بعدی در مورد این موضوع بسیار اندک بوده است.

به گزارش «سیمون آن استریتس»، این موضوع تا نوامبر گذشته بود، زمانی که دانشگاه «هریوت وات» گزارش آماری خود را در مورد بی‌خانمانی در میان جوامع قومی سیاه‌پوست و اقلیت‌ها در انگلیس منتشر کرد.

این نخستین گزارش عمیق و جامع در این زمینه در سال‌های اخیر به شمار می‎رود.

این مطالعه تعدادی از گروه‌های قومی مختلف و اشکال مختلف بی‌خانمانی را در انگلیس مورد بررسی قرار داد.

در حالی که خطرات بی‌خانمانی به طور کلی متفاوت است، اما این مطالعه نشان داد که جوامع قومی سیاه‌پوست و اقلیت‌ها در بالاترین سطح خطر از نظر بی‌خانمانی در انگلیس هستند.

بر اساس این مطالعه، افراد این جوامع سه و نیم برابر بیشتر از سفیدپوستان متولد شده در انگلیس در معرض خطر بی‌خانمانی قرار دارند.

تبعیض نژادی در این کشور یک عامل بوده و چیزی است که بسیاری از افراد سیاه‌پوست و گروه‌های اقلیت‌های قومی آن را تجربه کرده‌اند.

در جدیدترین نظرسنجی درباره موضوع مسکن در انگلیس، مشخص شد که یک سوم سیاه‌پوستانی که از مالکان عمومی یا خصوصی خانه اجاره کرده‌اند، با تبعیض روبرو شده و آن را گزارش کرده‌اند.

علاوه بر این، این مطالعه نشان داد افرادی که مجبور به مقابله با تبعیض نژادی، آزار و اذیت یا سوء استفاده بوده‌اند، در معرض خطر بیشتری برای مواجهه با هر نوع بی‌خانمانی هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *