رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نفوذ سامانه جدید بارشی به کشور از فردا/بارش باران و برف در برخی استان‌ها

10:04 - 23 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۳۶۳۹
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

امین‌حسین در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای استان‌های گیلان، جنوب بوشهر، ارتفاعات زاگرس مرکزی، خوزستان، جنوب لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا با نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت غرب و جنوب غرب در این مناطق، استان بوشهر و دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس باران و برف رخ می‌دهد، ادامه داد: یکشنبه علاوه بر این مناطق در استان‌های زنجان، قم، اصفهان و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، البرز، تهران و سمنان و به تدریج خراسان رضوی و شمالی شاهد بارش هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در مناطق جنوبی این بارش‌ها همراه با رعدو برق و وزش باد است، افزود: شدت بارش این سامانه در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، شمال و غرب فارس و بوشهر است.

نقشینه با اشاره به اینکه روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آسمان صاف است، اظهار کرد: طی این روز تنها در ارتفاعات زاگرس مرکزی در برخی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده را انتظار داریم.

وی توضیح داد: سه شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت جنوب برای استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، بوشهر، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان و اواخر وقت هم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه تا روز شنبه هوای سرد در بیشتر مناطق کشور ماندگار است، عنوان کرد: از امروز تا ظهر یکشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را شاهد هستیم.

به گفته نقشینه تا سه روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز مواج است و از فردا تا ظهر یکشنبه و همچنین سه‌شنبه خلیج فارس متلاطم می‌شود .

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران گفت: امروز بیشینه دما در پایتخت به ۳ درجه بالای صفر و کمینه دما هم ۳ درجه زیر می‌رسد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *