برنامه‌‎ریزی برای دور جدید اعتصاب‌‎ها در انگلیس

17:36 - 20 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۰۰۴۱
اتحادیه‌های مختلف در انگلیس اعلام کردند که در پی شکست مذاکرات با دولت این کشور، اعتصابات را ادامه خواهند داد.

خبرگزاری میزان - پس از آن که نشست‌های بین وزرا و اتحادیه‌های کارگری انگلیس برای پایان دادن به موج اعتصاب در بخش‌های مختلف از مراقبت‌های بهداشتی تا حمل‌ونقل شکست خورد، این کشور با اعتصاب‌های بیشتری مواجه خواهد شد.

به گزارش «رویترز»، اتحادیه‌های پرستاران و کارکنان بخش بهداشت و درمان انگلیس، اعلام کردند، پس از اینکه مذاکرات با «استیو بارکلی»، وزیر بهداشت، بی‌نتیجه ماند، بیش از 10 هزار کارمند و راننده آمبولانس روز چهارشنبه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، دست از کار خواهند کشید.

«راشل هریسون»، دبیر اتحادیه پرستاران انگلیس می‌گوید: تعهدی در پرداخت وجود داشت اما نه یک پیشنهاد مشخص که بتواند به حل این اختلاف کمک کند و پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

در شرایطی که افزایش دستمزدها در انگلیس نتوانسته با تورم که اکنون به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسیده، مطابقت داشته باشد، پرستاران، کارکنان آمبولانس و کارگران راه آهن از جمله افرادی هستند که دست از کار کشیده‌ و معلمان نیز موافقت خود را با اعتصاب اعلام کرده‌اند.

اتحادیه‌های صنفی معلمان انگلیس که در اواخر این هفته نتیجه آرای اعتصابی خود را اعلام خواهند کرد، با وزیر آموزش این کشور دیدار کردند، در حالی که وزیر بهداشت انگلیس با اتحادیه‌های پرستاران گفتگوکرد و قرار بود وزیر حمل و نقل انگلیس نیز با اتحادیه‌های راه آهن دیدار کند.

طی ماه‎‌های اخیر و هزمان با افزایش شدید نرخ تورم و هزینه‌های زندگی، کارکنان بخش‌های مختلف در این کشور اعتصابات گسترده‌‎ای را به راه انداخته‌اند.

این اعتصابات علاوه بر خسارت‌های مالی موجب فلج شدن فعالیت بخش‌‎های مختلف از جمله حمل و نقل در انگلیس شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *