314 نفر از محکومان جرایم غیرعمد در استان البرز آزاد شدند

13:42 - 20 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۹۴۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان البرز از آزادی 314 نفر از محکومان جرایم غیرعمد با تلاش ستاد دیه استان از ابتدای سال جاری تا پایان آذر تاکنون خبر داد.

خبرگزاری میزان - حسین فاضلی هریکندی با اشاره عملکرد ستاد دیه استان البرز، بیان کرد: در سال جاری با تلاش‌های انجام شده در ستاد دیه استان در خصوص محکومان مالی و جرایم غیرعمد، در ۹ماه اخیر شاهد آزادی 314 نفر از محکومان بودیم.

وی افزود: کل بدهی این محکومان بیش از 218 میلیارد تومان بود که از این مبلغ بخشی در قالب اعسار، بخشی دیگر با بخشش شکات و مابقی توسط ستاد دیه پرداخت و منجر به آزادی این محکومان شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر فرهنگ سازی امر سازش و گذشت در جامعه، تصریح کرد: قطعا تلاش‌های انجام شده توسط ستاد دیه بدون همراهی شکات که از حقوق خود در قبال آزادی محکومان می‌گذرند، میسر نبود.

وی با اشاره به آزادی 63 نفر از محکومان جرایم غیرعمد در سالگرد شهادت سردار سلیمانی در استان البرز، گفت: حرکت ارزشمندی که با ابتکار رئیس قوه قضاییه در کل کشور آغاز شد در استان البرز نیز عملیاتی و در نتیجه آن در هفته گذشته شاهد آزادی 63 نفر از محکومان مالی و جرایم غیرعمد بودیم.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه در سال گذشته، اقدامات ستاد دیه استان منجر به آزادی 517 نفر از محکومان جرایم غیر عمد شده بود، اظهار کرد: در سال جاری با توجه به روند کاهشی ورودی پرونده‌های مالی و جرایم غیرعمد به زندان‌ها، میزان آزادی زندانیان این جرایم نیز در استان البرز روند کاهشی داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *