بارش برف و باران در برخی استان‌ها/ ماندگاری هوای سرد تا جمعه

9:59 - 20 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۹۰۸۵
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز شرقی رگبار برف و برای گیلان و غرب مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب مرکز و نوار شرقی کشور، ابرناکی، بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد، ادامه داد: در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف و در نوار جنوبی کشور رعدوبرق را شاهد هستیم و در شمال شرق خوزستان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و غرب کرمان بارش انتظار می‌رود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا بارش در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران ادامه دارد و در نیمه‌جنوبی کشور کاهش می‌یابد و فقط برای برخی نقاط شرق تهران، غرب سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، غرب، یزد، کرمان، هرمزگان و برای نوار شرقی کشور رگبار پراکنده همراه با وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه پنج‌شنبه تا شنبه در سواحل غربی دریای خزر شاهد بارش هستیم، اظهار کرد: طی روز پنجشنبه در نوار شرقی وزش باد و کاهش نسبی دما پدیده غالب است و ماندگاری هوای سرد تا روز جمعه در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد و هموطنان باید در مصرف گاز و برق صرفه جویی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آب‌های دریای خزر تا روز پنج‌شنبه مواج ست و با افزایش ارتفاع موج مواجه هستیم، توضیح داد: امروز شرق خلیج فارس و از امروز تا پنجشنبه خلیج فارس متلاطم است و صیادان و فعالان دریایی باید به این نکته توجه داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: آسمان تهران امروز نیمه ابری و ابری است و در برخی نقاط به ویژه مناطق شمالی بارش برف و باران رخ می‌دهد. بیشینه دمای پایتخت امروز به 6 درجه و کمینه دمای فردای آن مثل امروز به صفر می‌رسد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *