سرلشکر باقری: انقلاب اسلامی ضربه مهلکی به منافع دنیای استکبار وارد کرده است

9:36 - 19 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۷۰۴۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران ضربه مهلکی را به منافع دنیای استکبار وارد کرده و همه سرمایه‌گذاری چند قرنی آنان را در تصاحب جهان با خطر مواجه کرده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در حاشیه نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»؛ ویژۀ دستاورد‌های پنج ساله سازمان‌ها و ادارات کل استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، اظهارداشت: از زحمات و تلاش کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در برگزاری نمایشگاه کوی جهاد و مقاومت قدردانی می‌کنم؛ این نمایشگاه دارای معنا و مفهوم بود و به لحاظ محتوایی نیز قابل توجه است. بحمدالله پیشرفت کار عزیزان ما در این مجموعه قابل توجه است؛ امیدواریم همه افرادی که باید این نمایشگاه را ببینند، دعوت شده و دستاوردهای آن را مشاهده کنند.

سرلشکر باقری گفت: از محاسن برگزاری این نمایشگاه این است که استان‌ها و بخش‌های مختلف کشوری با کار و نوآوری‌های یکدیگر آشنا شده، نقاط ضعف و قوت خود را احصا کرده و در نهایت بستر تعمیق و رشد کیفی فعالیت‌های خود را ایجاد می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جنگ ترکیبی که از سوی استکبار جهانی به ملت ایران تحمیل شده است، تصریح کرد: دشمنانی که پیش از این انواع جنگ‌ها، ترفندها و توطئه‌ها را علیه ملت بزرگ ایران آزموده و شکست خورده بودند، امروز انواع تهدیدات را به شکل ترکیبی علیه ملت بزرگ ایران به کار گرفته‌اند. فعالیت دشمنان در ۱۱۵ روز گذشته نشانگر آن است که‌ انقلاب اسلامی ضربه مهلکی را به منافع دنیای استکبار وارد کرده و همه سرمایه‌گذاری چند قرنی آنان را در تصاحب جهان با خطر مواجه کرده است؛ از این‌رو آنان امکانات و توانمندی‌های خود را علیه ملت ایران بسیج کردند تا در حرکت انقلاب اسلامی ایجاد اختلال کنند.

وی افزود: سابقه نداریم که در کشوری اینقدر رهبران جهان استکبار علیه ملتی اینگونه عریان به میدان بیایند و از اغتشاشات و اغتشاشگران بدین ترتیب حمایت کنند. دنیای استکبار در این عرصه از همه ابزارهای حقوقی و بین المللی خود استفاده کرده و تلاش کرد با بسیج توانمندی های جاسوسی، اطلاعاتی و بهره گیری از امپراطوری رسانه ای سیاه‌نمایی کند و ایجاد آشوب کند و همچنین با وارد کردن سلاح در کشور تروریست را قوت بخشیده و آشوب ها را به سمت خشونت بیشتر و کشتن افراد بیگناه پیش ببرند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌دنبال به اوج رساندن جریان اغتشاشات اخیر و تنگتر کردن دایره تحریم‌ها بودند، گفت: البته ملت بزرگ ایران کاملا سرافراز از این عرصه بیرون آمدند. دشمن امیدوار بود تا مردم به واسطه فشارهای تحریمی، معضلات اقتصادی و مسائل معیشتی به خیابان‌ها بیایند و علیه هویت، رهبر، پرچم، دین و مذهب شان فریاد بکشند؛ اما ملت بزرگ، بصیر و آگاه این درک را داشت که حل مسائل درون کشور یک مسئله درون خانوادگی است و اجازه دخالت بیگانگان را در این حوزه نداد، ملت بزرگ ایران علیرغم خواست دشمن به خیابان‌ها نیامد و نقشه آنان را نقش برآب کرد.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت اندکی که به هر دلیلی فریب خوردند و به خیابان‌ها آمدند، کمتر از ۳ دهم درصد کشور بودند و این یعنی اینکه مردم تفاوت آشکار بین داشتن اعتراض را با اغتشاش و آشوب را تشخیص دادند و در میدان دشمن بازی نکردند.  همین مقدار آسیب‌هایی که طی این ۱۱۵ روز  به امنیت  و اقتدار کشور وارد شد، باید ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی شود؛ امروز درصد اندکی از جوانان کشور شاید درک درستی نسبت به هویت، فرهنگ و کشورشان نداشته باشند و مورد آسیب تهاجم فرهنگی دشمن قرار گرفته‌اند این نشان می‌دهد که در این حوزه ما دچار کاستی‌هایی هستیم و باید با تدبیر و کار جهادی، با گفت‌وگو و مفاهمه و بیان هنرمندانه واقعیت‌ها همین تعداد اندک را آگاه کنیم تا راه و مسیر درست را انتخاب کنند‌.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *