کنعانی: فرانسه حق توجیه توهین به مقدسات دیگر کشورها را ندارد

12:17 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۵۸۷۳
سخنگوی وزارت امور خارجه به دولتمردان فرانسه توصیه کرد که به سابقه تاریخی سیاه حقوق بشری خود بنگرند.

خبرگزاری میزان – ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی به دولتمردان فرانسوی توصیه‌هایی در زمینه حقوق بشر کرد.

وی نوشت: فرانسه با سابقه تاریخی سیاه استعمار، نقض حقوق بشر و آزادی بیان در داخل و خارج، حق توجیه توهین وقیحانه به مقدسات دیگر کشورها و ملت‌ها و پیروان ادیان الهی را به بهانه آزادی بیان ندارد.

کنعانی در بخش دیگری نوشت: آنچه دولتمردان فعلی فرانسه باید رعایت کنند، اصول بدیهی و اساسی در روابط بین‌الملل یعنی احترام متقابل، عدم مداخله در امور داخلی دیگران و احترام به ارزش‌ها و مقدسات ملی، دینی و مذهبی دیگران است.

وزارت امور خارجه پیشتر اقدام‌ موهن نشریه بدنام فرانسوی در زیرپاگذاشتن موازين شناخته شده اخلاقی، تعدی ددمنشانه به مقدسات دینی، هتک ساحت مرجعیت سیاسی و مذهبی و نیز اهانت به نمادهای حاکمیتی و ارزش های ملی ایرانیان را به شدیدترین عبارات محکوم کرده و آن را نشانه دیگری از دست اندازی صهیونیسم بر عرصه رسانه در جهت ترویج اسلام ستیزی، اشاعه تنفر و تفرقه بین جوامع و انسان‎ها دانست.

بیانیه وزارت امور خارجه می‎گوید که اقدام ضدانسانی نشریه هتاک فرانسوی که شوربختانه سال‎هاست بی محابا مفهوم والای آزادی بیان را مستمسک و پوششی برای اقدامهای ضدفرهنگی و هتک حرمت انسان‎ها، کرامت انسانی و ارزش های والای اخلاقی و مذهبی قرار داده است، استمرار تحرکات مشابهی است که از جمله در قالب انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر اعظم(ص) در سال‎های قبل بروز یافت و موجب خشم و اعتراض مقدس مسلمانان در سراسر جهان شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *