رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تداوم بارش‌ها در سواحل شمالی و مناطقی از شمال غرب/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه

9:23 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۵۴۹۹
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده تهران گفت: امروز بارش‌ها در جنوب شرق کاهش می‌یابد اما در سواحل شمالی تقویت بارش‌ها را شاهد هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز گستره بارش‌ها مناطقی از شمال غرب را در بر می‌گیرد، ادامه داد: در استان‌های کرمانشاه، همدان، لرستان، مناطقی از شمال شرق، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم بارش را انتظار داریم که این بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا تمرکز بارش‌ها در نوار شمالی و بخش‌هایی از غرب است، افزود: فردا ورود سامانه بارشی از جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود که استان‌های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس و جنوب غرب اصفهان را در بر می‌گیرد و بارش‌ها به ویژه در مناطق سردسیر به صورت باران و برف انتظار می‌رود.

رفیعی اظهار کرد: روز سه شنبه در شمال غرب بارش‌ها کاهش می‌یابد و همچنان در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و رشته کوه البرز بارش‌ ادامه دارد.

وی توضیح داد: با توجه به شدت بارش‌ها طی روز دوشنبه در استان‌های بوشهر، خوزستان، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، سواحل استان‌های گیلان و مازندران و روز سه شنبه در بوشهر و جنوب استان فارس، با توجه به شدت بارش‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال صاعقه و خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد و به پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و سفرهای غیر ضروری توصیه شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: آب‌های جنوبی کشور از بعد از ظهر امروز تا سه‌شنبه در شرق خلیج فارس مواج و متلاطم بوده روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز مناطق غربی خلیج فارس این شرایط را دارند که با توجه به افزایش ارتفاع موج فعالان دریایی و صیادان یاید احتیاط کنند.

به گفته رفیعی، آب‌های دریای خزر از امروز تا روز چهارشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است و احتمال غرق شدن شناورهای سبک و پاره شدن تورهای صیادی در این مناطق وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: تهران امروز گاهی وزش باد را دارد و بیشینه دما ۹ درجه و کمینه دما هم ۴ درجه بالای صفر است و فردا هم دمای پایتخت به ۳ یا ۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *