کتاب«تورتورنتو» مورد نقد و بررسی قرار گرفت

8:57 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۵۴۴۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
اولین نشست سایه روشن انتشارات روایت فتح با اعلام پویش بزرگ و سراسری کتاب«تور تورنتو» برگزار شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی انتشارات روایت فتح، در آستانه سومین سالگرد حادثه سقوط هواپیمای اوکراین، انتشارات روایت فتح اولین نشست سایه روشن خود را با موضوع تبیین و آغاز پویش سراسری کتاب«تورتورنتو» روز چهارشنبه۱۴دی ماه در سالن شهید آوینی بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار کرد.

در این مراسم که با حضور محمدعلی جعفری نویسنده کتاب، امیر اسماعیلی کارشناس و مهمان برنامه و میثم رشیدی مهرآبادی، مجری و کارشناس کتاب و جمعی از فعالان حوزه نشر فرهنگ انجام شد، مهدی محمدخانی مدیر انتشارات روایت فتح، پدرانه و روایت اول بودن، روش صحیح عزاداری بزرگوارانه و بازخوانی شخصیت ایثارگر پدر را از ویژگی‌های کتاب «تور تورنتو» برشمرد و دلیل اصلی نشست را علاوه بر تبیین کتاب، اعلام آغاز یک پویش سراسری از سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تا سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

او در ادامه توضیح داد که شرکت در این پویش تنها با ارسال پاسخ چند سؤال محدود و چهار گزینه‌ای قرار داده شده در کتاب از طریق پیامک به انتشارات روایت فتح خواهد بود و برای این پویش یک جایزه پنج میلیون تومانی و ۳۰جایزه ۵۰۰هزار تومانی در نظر گرفته شده که به قید قرعه به برندگان اعطا خواهد شد.



در ادامه مراسم جعفری، نویسنده کتاب نیز اعلام داشت که صبر و صلابت خانواده در حمایت از رهبری که تصویر متفاوتی نسبت به رسانه‌ها و فضای سیاسی موجود بود، یکی از محرک‌های قوی او برای نوشتن این کتاب شد. 

جعفری در خلال صحبتهایش دلیل نوشتن روایت از زبان پدر را باورپذیرتر کردن اتفاقات دانست و گفت مادرانه نوشتن جنبه احساسی کار را بالا می‌برد. جعفری موضع‌گیری پدر شهید در  مقابل نظام را برای عده‌ای سؤال برانگیز خواند و افزود با روایت خاطرات پدر شهید از دفاع مقدس، اسارت و بیان خطای پزشکی که منجر به معلولیت دائمی فرزند کوچکشان شد، بر این مطلب صحه گذاشته شد که از این پدر با این تجربه جز این واکنش انتظاری نمی‌رفت.

در ادامه برنامه امیر اسماعیلی کارشناس کتاب، تور تورنتو را یکی از نشانه‌های بلوغ رفتاری و عملکردی انتشارات روایت فتح دانست و در مورد کتاب تورتورنتو گفت: نکته بارز این کتاب انتخاب زاویه دید متفات و درست آن است.کتاب تور تورنتو مهندسی شده و مطلوب است. حجم کتاب و طراحی زیبای جلد با قلم خوب نویسنده همراهی می‌کند. این کتاب تنها کتاب حادثه اوکراین است و متاسفانه این نشان از انسدادهای ذهنی ما دارد که اکثرا ضررش بیشتر از منفعتش خواهد بود. ما معمولا برای فرار از چالش‌ها و دوری از حساسیت روی کتابی صورت مسأله را پاک می‌کنیم و از نوشتن کتاب خودداری می‌کنیم. مدل طرح موضوع در این کتاب منحصر به فرد و خاص است. برای همین هم بدون تبلیغات خاص در عرض کمتر از یک سال به چاپ نهم رسیده است.

اسماعیلی در ادامه توضیحاتش خاطرنشان کرد همه مردم پای شناخت مقصر در این حادثه ایستاده‌ایم اما  می‌خواهیم این کار در داخل همین کشور انجام شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *