رشد جرایم نفرت محور در سوئد طی یک دهه گذشته

9:00 - 18 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۵۴۱۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نژادپرستی به بخشی از زندگی روزمره اقلیت‌های قومی و نژادی در سوئد تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان – در حالی که سوئد تلاش دارد تا چهره یک کشور پناهگاه و مامن مهاجران از خود بسازد، نژادپرستی جاری در این کشور این تصویر را روز به روز بیشتر تخریب می‌کند.

به گزارش «بلومبرگ»، موفقیت حزب دموکرات سوئد در انتخابات اخیر در این کشور سبب شده تا نژادپرستی به شکلی روزافزون در این کشور رشد کند.

سوئد در سال‌های اخیر تلاش داشت تا خود را به عنوان یک کشور 10 میلیونی فراگیر و دارای فرهنگ تساهل و همزیستی معرفی کند که مرتبا در صدر رتبه بندی‌های جهانی قرار دارد.

اما مهاجران در سوئد می‌گویند برخلاف ادعای آغوش باز سوئدی‌ها برای مهاجران، آن‌ها فقط اندکی پس از ورود به این کشور با نژادپرستی مواجه شدند که امنیتشان را به مخاطره انداخته است.

 مهاجران در سوئد به شکل فزاینده ای با نژادپرستی ساکنان محلی روبرو هستند و دیدگاه‌های ضد مهاجرتی در حال رشد در این کشور سبب شده تا نژادپرستی به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شود.

طی 10 سال گذشته نرخ آمار جرایم مربوط به نفرت نژادی 20 درصد رشد داشته است.

به گزارش «لوکال»، یک کارشناس از نژادپرستی جاری در سوئد به عنوان «نژادپرستی ظریف» یاد کرده و گفت: بحث درباره نژاد و هویت در سوئد چندین دهه عقب مانده است، همزمان در مواردی محدود فرصت‌هایی برای تابوشکنی وجود دارد.

به گفته وی، تحت سیستم کوری نژادی در سوئد، نژادپرستی به عنوان شکلی از سرکوب سیستمی و ساختاری هرگز نمی‌تواند برچیده شود، زیرا هرگز به رسمیت شناخته نمی‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *