رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش مصالحه در پرونده‌های مهم شوراهای حل اختلاف استان خوزستان ضرورت دارد

17:08 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۵۱۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: قضات، روسای مجتمع‌ها و اعضای شوراهای حل اختلاف استان باید در افزایش و گسترش مصالحه‌ پرونده‌های مهم ارجاعی به شوراها همت و تلاش مضاعفی داشته باشند.

خبرگزاری میزان- عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست ماهانه ی قضات و روسای مجتمع های شورای حل اختلاف اهواز که با حضور پیمان چعباوی معاون رئیس توسعه حل اختلاف استان برگزار شد، بر ضرورت تلاش مضاعف جهت افزایش مصالحه های پرونده های مهم ارجاعی به شوراها تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه خوزستان از استان های پیشرو در راه اندازی شورای حل اختلاف است و دارای رنگین کمانی از اقوام ولایی، غیور و انقلابی است و فرهنگ صلح و سازش از سنت های حسنه و خداپسندانه این اقوام است باید با استفاده از ظرفیت های منجمله ستاد صبر، همیاران صلح، سران و بزرگان عشایر، نخبگان، روحانیون و سازمان های مردم نهاد مصالحه های پرونده های مهم در این استان نسبت به گذشته گسترش و افزایش پیدا کنند.

وی افزود: فلسفه وجودی تشکیل شورای حل اختلاف ایجاد آرامش ، پیشگیری از وقوع جرم و تعمیق و توسعه اصلاح ذات البین در جامعه است و تحقق این امر تلاش و همت بیشتر قضات ، روسای مجتمع ها و اعضای شوراهای حل اختلاف را می طلبد.

امانت بهبهانی با اشاره به مشکلات مجتمع های شورای حل اختلاف استان خاطر نشان کرد: رفع مشکلات و موانع و همچنین حل مشکل تجهیزات و فضای فیزیکی مجتمع های شوراهای حل اختلاف سراسر استان در اولویت این معاونت است و بررسی اینگونه مشکلات و رفع آنها نیاز به راهکارهای مناسب و پیگیری جدی است که امیدواریم در اسرع وقت با همفکری و برنامه ریزی راهبردی این مشکلات را حل کنیم.

پیمان چعباوی معاون رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان در این نشست، بر اهمیت همکاری و تعامل سازنده قضات و روسای مجتمع ها تاکید کرد و گفت: ارتقاء و تقویت جایگاه شوراهای حل اختلاف استان باید همواره در اولویت برنامه ها همه عزیزان قرار بگیرد و هر چه این نهاد در استان تقویت شود، دستاوردهای بسیار ارزشمندی در افزایش امنیت و آرامش روحی و روانی ، کاهش و پیشگیری از وقوع جرائم و صلح و سازش در پرونده ها صورت می گیرد.

در ادامه این نشست قضات و روسای مجتمع های شورای حل اختلاف اهواز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و مختومه نمودن پرونده ها به صلح و سازش، به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود در تقویت و ارتقای جایگاه شوراهای حل اختلاف خوزستان پرداختند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حل اختلاف مصالحه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *