فقط اینترنت همراه در ۳ ساعت برگزاری کنکور قطع شود/ توزیع کارت آزمون از ۲۵ دی ماه

14:37 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۴۸۶۷
رئیس سازمان سنجش گفت: فقط خواهان قطع سه ساعته اینترنت تلفن‌های همراه در مناطق برگزاری آزمون سراسری هستیم. سازمان سنجش فهرست مناطق را اعلام کرده است. تصمیم‌گیری در مورد قطع اینترنت برعهده شورای امنیت کشور است و نتیجه هرچه باشد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آن را اجرا می کند.

خبرگزاری میزان - رئیس سازمان سنجش امروز در نشست خبری در سازمان سنجش گفت: بیش از ۶۰ درصد شرکت کنندگان کنکور دی، خانم هستند که در این آزمون، ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر با یکدیگر به رقابت می‌پردارند و نتیجه این کنکور تا دو سال اعتبار دارد.

به گفته پورعباس از این تعداد، ۴۵۹ هزارو ۲۶۵ نفر در رشته علوم تجربی، ۳۰۹ هزار نفر در رشته علوم انسانی، ۱۲ هزار و ۱۹۵ هزار نفر در رشته ریاضی، ۳۹ هزار نفر در رشته زبان‌های خارجه و ۱۵۹ هزار نفر داوطلب هم در رشته هنر شرکت می‌کنند.

رئیس سازمان سنجش درباره تعداد دفترچه‌های آزمون سراسری دی ۱۴۰۱ گفت: ۲ دفترچه برای رشته ریاضی، ۴ دفترچه برای رشته علوم تجربی، ۳ دفترچه برای رشته علوم انسانی و رشته‌های هنر و زبان نیز هرکدام ۱ دفترچه دارند که هر دفترچه پاسخنامه جداگانه‌ای دارند.

به گفته پورعباس سازمان سنجش پیشنهاد کرد به مدت ۳ ساعت اینترنت همراه در زمان برگزاری کنکور در روز‌های ۲۹ و ۳۰ دی از ساعت ۸ صبح قطع شود.

رئیس سازمان سنجش درباره امنیت کنکور گفت: ۹۵ درصد مسیر تقلب در آزمون سراسری دی بسته شده، ولی در صورت تقلب، فرد متقلب  به مراکز قضایی معرفی شده و از ۱ تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می‌شود.

وی در ادامه درباره تعداد متقلبان کنکور ۱۴۰۱ گفت: تعداد ۸۵۷ نفر در سر جلسه با تجهیزات تقلب شناسایی شدند و هزار نفر هم با الگوریتم و نرم افزار شناسایی شدند. تعداد کمی از کسانی که به عنوان متقلب شناسایی شدند توانستند در آزمون های رفع شبهه، صلاحیت خود را احراز کنند.

پورعباس گفت: بیش از ۱۰ میلیون از جمعیت کشور درگیر برگزاری کنکور هستند.

 پورعباس در مورد زمان توزیع کارت نیز اظهار داشت: توزیع کارت آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از سه شنبه ۲۵ دی ماه آغاز می شود. 2 مورد محل و زمان برگزاری در توزیع کارت آزمون داوطلب مشخص می شود و داوطلبان باید این دو مورد را بررسی کنند تا بر اساس اطلاعات اولیه آنها درست باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *