نژادپرستی نهادینه بخشی از زندگی روزمره اقلیت‌ها در آلمان

14:08 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۴۷۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مهاجران سیاه‌پوست در آلمان می‌گویند که نژادپرستی بخشی روزمره از زندگی آنهاست.

خبرگزاری میزان - نژادپرستی در آلمان بخشی از زندگی روزمره است؛ بیشتر آلمانی‌ها بر این عقیده هستند که نژادپرستی در جامعه آنها وجود دارد و نه‌تنها بر اقلیت‌ها، بلکه بر تمام کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند نیز تأثیر می‌گذارد.

به گزارش «اشپیگل»، گزارش سراسری تبعیض و نژادپرستی در آلمان نتایج شگفت انگیزی را آشکار کرده است؛ «آیا تا به حال قربانی نژادپرستی شده‌اید؟»؛ در یک نظرسنجی، 22 درصد از افرادی که در آلمان زندگی می‌کنند به این سوال پاسخ مثبت داده‌اند.

یافته‌های این تحقیق در نخستین مطالعه سراسری با عنوان «واقعیت‌های نژادپرستانه- چگونه آلمان با نژادپرستی برخورد می‌کند»، منتشر شد.

یکی از محققان در این باره‌ می‌گوید: ما واقعا متعجب شدیم که 90 درصد گفتند در آلمان نژادپرستی وجود دارد؛ این نشان می‌دهد که مردم نسبت به نژادپرستی نهادی و ساختاری آگاهی دارند.

این مطالعه بر نگرش به چند گروه متمرکز بود از جمله مسلمانان، رومیان، سیاه‌پوستان، آسیایی‌ها و اروپای شرقی؛ این تحقیق نشان داد که افراد بر اساس رنگ پوست و مو و همچنین به دلیل استفاده از روسری یا داشتن نام خارجی، تبعیض را تجربه می‌کنند.

این گزارش همچنین پدیده‌هایی را مورد بحث قرار می‌دهد که تیم مطالعه به عنوان «تدریج» در رابطه با تبعیض توصیف می‎کند.

یکی از مهمترین یافته‌های این تحقیق، نژادپرستی از سوی دولت آلمان است؛ حدود 65  درصد از مردم در آلمان بر این عقیده هستند که مقامات دولتی این کشور تبعیض نژادپرستانه را اعمال می‌کنند. نژادپرستی همه گروه های اجتماعی را در بر می گیرد.

به گفته محققان، نژادپرستی یک مسئله تحصیلی یا منشا نیست و قربانیان نژادپرستی نیز می‌توانند مرتکب آن باشند.

یکی از مقامات آلمان، نتایج این گزارش را تا حدی «تکان دهنده» توصیف کرده است.

بر اساس این تحقیق، سیاه‌پوستان در آلمان نژادپرستی و تبعیض را بخشی از زندگی روزمره خود توصیف کرده‌‎اند.

آلمان از مشکل نژادپرستی خود آگاه است و 70 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که مایل به اقدام علیه نژادپرستی موجود در این کشور هستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان نژادپرستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *