رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: قضات برای تسهیل در روند آزادی زندانیان از ارفاقات قانونی استفاده‌ می‌کنند

9:54 - 17 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۴۰۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: قضات محاکم برای تسهیل در روند آزادسازی زندانیان تا آنجا که قانون و شرع اجازه می‌دهد از ارفاقات قانونی استفاده کنند.

خبرگزاری میزان - احمدرضا بهرامی در نشست با اعضای شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مبنای حفظ ارزش‌های نظام و خدمت به مردم عملگرایی مسئولان بر اساس ضوابط و مقررات است و در این راستا اعضاء شوراهای اسلامی شهر و استان نقشی اساسی در همگرایی مردم و حل اختلاف میان آن‌ها دارند.

وی افزود: تعامل و ارتباط میان اعضاء شوراهای اسلامی با دادگستری می‌تواند عامل موثری در احقاق حقوق مردم و آشنایی شهروندان با مسائل و حقوقی و قضایی باشد و از این رو دادگستری استان آماده هرگونه همکاری جهت برگزاری جلسات ویژه و کارگاه‌های آموزشی با مشارکت اعضای شوراهای اسلامی استان است.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ارتباط مستقیم و بی واسطه اعضاء شوراهای اسلامی با مردم می‌طلبد تا از تمامی ظرفیت‌ها برای آگاه سازی و آشنایی شهروندان با قوانین و همچنین اشاعه مبانی جرم زدایی و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه استفاده کنند.

وی قانون گرایی را مبنای کار دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: قضات محاکم برای تسهیل در روند آزادسازی زندانیان تا آنجا که قانون و شرع اجازه می‌دهد از ارفاقات قانونی استفاده می‌کنند.

در این نشست سید محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری نیز با تقدیر از اهتمام اعضاء شورای اسلامی استان برای بررسی و حل مشکلات مردم، عنوان کرد: دستگاه قضایی خود را متولی صیانت از بیت المال و حقوق عامه می‌داند؛ لذا بسیاری از مطالبات مطروحه در خصوص عملکرد دستگاه‌‎های اجرایی در کمیته صیانت از حقوق عامه و شورای حفظ حقوق بیت المال استان پیگیری می‌شود.

وی  افزود: در زمینه مطالبات مردمی نسبت به تکمیل و راه اندازی طرح‌های عمرانی نیز دادگستری استان سعی دارد تا از طریق برگزاری جلسات ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی و رایزنی با دستگاه‎های مربوطه در روند پیشبرد و تکمیل این طرح‌ها مشارکت داشته باشد‌.

بیشتربخوانید

تاکید رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری‌ بر احداث پارکینگ‌های متعدد بابت جلوگیری از سرقت درجای خودرو‌ها

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *