دادگاه یلدا معیری را به خدمات عمومی رایگان در پارک بانوان محکوم کرده است/ رای بدوی و قابل تجدید نظر خواهی است/ ماجرای عکس تقلبی و صحنه سازی و دستکاری افکار عمومی یلدا معیری در سال ۹۶ که نماد اعتراضات شد چه بود؟ 

20:54 - 16 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۳۹۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بازداشت یلدا معیری هیچ ارتباطی با فعالیت رسانه‌ای وی نداشته و براساس بخشی از حکم بدوی دادگاه برای این فرد، وی به خدمات عمومی رایگان در پارک بانوان محکوم شده است. 

خبرگزاری میزان_ ساعاتی پیش تصاویری از یلدا معیری در فضای مجازی منتشر شد که این فرد با پوشیدن لباس شریف پاک‌بانی مدعی شده است براساس حکم دادگاه وی به پاک‌بانی محکوم شده است.

 یلدا معیری که در پی حضور در اغتشاشات اخیر در تهران براساس اتهامات ضد امنیتی و حمایت از اغتشاشات در فضای مجازی بازداشت شده بود، چندی پیش با قید وثیقه از زندان آزاد شد.

 بازداشت این متهم هیچ ارتباطی با فعالیت رسانه‌ای وی نداشته و این فرد در صحنه اغتشاشات و بدلیل اتهامات ضد امنیتی بازداشت شده است. 

براساس بخشی از حکم بدوی دادگاه برای این فرد، وی به خدمات عمومی رایگان در پارک بانوان محکوم شده است. 

این پارک ویژه استفاده بانوان بوده و آقایان اجازه ورود به آن را ندارند. 

همچنین براساس حکم صادره که قابل تجدید نظرخواهی نیز می‌باشد، وی به انجام پژوهش نیز محکوم شده است ولی علیرغم اینکه اولین بند مندرج در تکمیل مجازات پژوهش میباشد تاکنون از پژوهش خود فیلمی منتشر نکرده است .

گفتنی است این فرد در سال ۹۸ نیز به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود و از این ارفاق دستگاه قضایی بهره مند گردیده است . 

این فرد در سال ۱۳۹۶ تصویری جعلی منتسب به اغتشاشات را به شیوه ای هدفمند منتشر کرد که بازتاب زیادی در رسانه ‌‌ها و حتی در سطح بین‌المللی داشت به طوری دونالد ترامپ رییس جمهور وقت آمریکا نیز از این عکس در یک پست توییتری استفاده کرده بود.

عکس تقلبی که با صحنه‌سازی تدوین شده و توسط معیری در سال 1396 منتشر شده بود

در تصویر مورد اشاره زنی با مشت گره کرده در میان دود دیده می‌شود و به وضوح صحنه سازی و بازی با افکار عمومی در ان مشهود است و اینگونه به ذهن متبادر می‌شود که مرتبط با نا آرامی های تهران است اما همانطور که خود این فرد هم در مصاحبه ای به آن اعتراف کرده است دودی که در عکس وجود دارد ناشی از پودرکپسول آتش نشانی است و فقط شبیه استفاده گاز اشک آور است.

این عکس در یک پارک با استفاده از  پودر کپسول آتش نشانی و صحنه‌سازی عکاسی تهیه شده بود. 

تصویر اصلی که صحنه‌آرایی شکل گرفته برای ثبت عکس را نشان می‌دهد

معیری عکس تقلبی و جعلی را به چندین رسانه بین‌المللی نیز فروخته بود و بارها در رسانه های دنیا به عنوان صحنه ای از اغتشاشات ایران از آن استفاده شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *