مسبب نزاع دسته جمعی کرج با قمه خودش به قتل رسید

14:08 - 15 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۲۷۴۱
قسمت جدید مستند «یک پرونده یک روایت» رادیو جوان درباره متهم پرونده‌ای است که بعد از باخبر شدن سرقت هدفون برادرش توسط خفت‌گیران و درگیری با آن‌ها، یکی از طرفین را به قتل رساند.

به گزارش خبرنگار میزان این قسمت از مستند رادیویی «یک پرونده یک روایت» به پرونده قتلی اختصاص داشت که متهم پرونده بعد از باخبر شدن سرقت هدفون برادرش توسط خفت‌گیران به محل درگیری رفت و در نهایت با قمه یکی طرفین دعوا را به قتل رساند.
سرهنگ مهدی حاج‌حمدی، رئیس اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی البرز درباره این پرونده گفت: بعد از اینکه یک نزاع دسته جمعی به پلیس کرج گزارش شد، ماموران کلانتری در محل حادثه حضور یافتند و طرفین دعوا را به آرامش دعوت کردند. طرفین دعوا به درگیری ادامه دادند و به سمت پلیس حمله‌ور شدند. از هر دو طرف دستگیری و مصدوم داشتیم. سلاح سرد هم ضبط کردیم. یک جوان ۲۸ ساله‌ای هم در این درگیری فوت کرد.
رئیس اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی البرز با بیان اینکه متهم پرونده هیچ گونه سابقه کیفری نداشته، توضیح داد: مشروبات الکلی هم مصرف نکرده و متاسفانه با تماس برادر کوچکترش که هدفونش دزدیده شده، نتوانسته خشمش را کنترل کند و به جای مراجعه به کلانتری به محل رفت و درگیری به وقوع پیوست.
متهم این پرونده درباره درگیری‌ای که منجر به قتل شد، گفت: من نزدیک فردیس بودم که برادرم تماس گرفت و با ترس گفت که مرا خفت کردند. پرسیدم کجایی و چه شده است، گفت که نزدیک امامزاده هستم و با قمه مرا خفت کردند، خودت را برسان. هنگامی که بردارم سوار موتور بوده، آن‌‌ها هدفون برادرم را برمی‌دارند.
وی ادامه داد: در مسیری نگه می‌دارند و برادرم شروع به صحبت با آن‌ها می‌کند. آن‌ها برادرم را می‌زنند و قمه‌کشی می‌کنند. برادرم در این فاصله فرار می‌‌کند و به من زنگ می‌زند. بعد از تلفن برادرم به او تماس گرفتم که دیگر جواب نداد. وقتی به محل نزاع رسیدم، دیدم که برادرم هم آنجاست.
این متهم پرونده با بیان اینکه پنج‌شنبه عروسی‌ام است و به قصد دعوا نرفته بودم، توضیح داد: فقط نگران بودم. درگیری ما با خفت‌گیران به این دلیل بود که آن‌ها خیلی مست بودند. یعنی وقتی نیروی انتظامی آمد، بد و بیراه گفتند و یکی از آن‌ها به سینه مامور نیروی انتظامی زد.
سرهنگ مهدی حاج‌حمدی در پاسخ به این سوال که درگیری بدون سلاح بوده یا با اسلحه گرم و سرد بوده است، افزود: آن‌ها اسلحه گرم نداشتند، ولی هر دو طرف نزاع چوب، چماق، چاقو و قمه به همراه داشتند.
متهم پرونده در پاسخ به سوال مجری برنامه که آیا شما در درگیری چاقو و قمه به همراه داشتید، توضیح داد: سلاحی نداشتم و قمه را از آن‌ها گرفتم. ماجرا از این قرار است که ما دعوا را تمام کرده بودیم و سوار ماشین شده بودیم. با این حال، یکی از طرفین دعوا (مقتول) با قمه به من حمله کرد و من قمه را از دستش گرفتم.
رئیس اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی البرز خطاب به متهم پرونده گفت: اگر شما قمه را از دست مقتول گرفتید، پس باید مقتول دست خالی باشد. یعنی شما به فردی که سلاح نداشته، حمله کردید؟
متهم پرونده گفت: نه مقتول دست خالی نبود. او دو قمه در دست داشت که یکی از آن‌ها را گرفتم و با همان قمه به کتف مقتول زدم. بعد سوار ماشین شدم و قمه را با خودم بردم.
وی در پاسخ به سوال سرهنگ مهدی حاج‌حمدی مبنی‌بر اینکه به کتف مقتول ضربه زدی یا بازو او تصریح کرد: کتف یا بازو مقتول بوده است. دقیق نمی‌دانم کجای مقتول خورده است. ضربه قمه هم عمیق نبوده است. بعد از اینکه افراد حاضر در این درگیری شروع به پرتاب سنگ کردند، من، برادرم و کسانی که از طرف ما در نزاع شرکت کرده بودند، محل را ترک کردند.
سرهنگ مهدی حاج‌حمدی در پاسخ به این سوال که آیا همکاران نیروی انتظامی فقط با یکی از طرفین دعوا درگیر شده بودند، گفت: وقتی همکارانمان در صحنه حضور پیدا کردند، قاعدتاً هر دو طرف را به آرامش دعوت می‌کنند. هیچ کدام از طرفین هم صحبتای نیروی انتظامی را نمی‌پذیرند و این اتفاق می‌افتد.
رئیس اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی البرز ادامه داد: بعد از اینکه متهم به مقتول ضربه زد، مقتول جان داشت و به اتفاق چند نفر دیگر به ماموران حمله کرد. بعد از اینکه مامور حاضر در محل تیراندازی هوایی را انجام داد و غائله ختم پیدا نکرد، مامور مجبور شد به سمت زانوی مقتول و دو سه نفر دیگر شلیک کند. اورژانس هم به محل درگیری رسید و دو سه نفری که مصدوم شده بودند، به بیمارستان منتقل شدند.
سرهنگ مهدی حاج‌حمدی درباره افراد حاضر در محل درگیری و سلاح‌هایی که به همراه داشتند، بیان کرد: وقتی نزاع دسته‌ جمعی باشد و از هر دو طرف فراخوان اعلام کنند، همه با دست پر می‌آیند. در این پرونده هم تعداد فشنگ‌هایی که شلیک شده و سلاح‌های سرد توقیف شده ضبط شده است.

در ادامه متهم پرونده از علت فوت مقتول اظهار بی‌اطلاعی کرد که رئیس اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی البرز با خواندن نتیجه پزشکی قانونی گفت: علت فوت ضربه‌ای که شما زدید، اعلام شده است. یعنی بازو با جسم تیز برنده برخورد کرده و شریان اصلی مقتول قطع شده است.
رئیس اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی البرز با بیان اینکه متهم پرونده الان متوجه نتیجه پزشکی قانونی شد، افزود: متهم در ابتدای دستگیری منکر حضور خود در محل درگیری شد. بعد گفت که در درگیری حضور داشته ولی ماموران مقتول را به قتل رساندند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *