رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اهدای جایزه‌های جشنواره ملی نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»

12:05 - 15 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۲۶۰۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
آیین اهدای جایزه‌های جشنواره ملی نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» همزمان با گشایش نمایشگاه نقاشی این جشنواره با حضور سفیر چین در ایران و مدیرعامل کانون پرورش فکری برگزار شد.

خبرگزاری میز ان - طبق اعلام روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری در مراسم  اهدای جایزه‌های جشنواره ملی نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین به‌عنوان دو تمدن بزرگ، قدیمی و باستانی و تأثیرگذار از گذشته‌های دور با یکدیگر تعامل داشته و در سال‌های اخیر این تعاملات بیشتر شده است.

مدیرعامل کانون افزود: نام جاده ابریشم و همکاری‌های پیشین این دو کشور در سطح جهان برای اهالی فرهنگ، اندیشه و هنر آشناست. دو تمدنی که همواره در تعامل بودند و نتیجه این تعامل در طول تاریخ نتیجه‌های ارزشمندی داشته است.

علامتی با اشاره به ارتباط میان دو کشور بیان کرد: میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین ظرفیت‌های خوبی برای همکاری وجود دارد، اما برای تعامل و همکاری بیشتر لازم است دو کشور درک بیشتری از فرهنگ یکدیگر داشته باشند.

مدیرعامل کانون تصریح کرد: چین در اشعار شاعران ایرانی به فرهنگ و تمدن و هنر توصیف شده است. داستان‌های فراوانی از چین در ادبیات ایران وجود دارد و همچنین از صورتگران و نقاشان در ادبیات ایران یاد شده است.

وی ادامه داد: هنر و ادبیات همواره زمینه‌ساز تعاملات فرهنگی و اجتماعی میان کشور‌ها بوده و یکی از ابزار‌های مهمی است که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

علامتی اظهار کرد: زبان هنر زبانی تأثیرگذار برای انتقال مفاهیم فرهنگی است، به‌ویژه نقاشی که زبان مشترک تمام انسان‌هاست و نیاز به ترجمه ندارد. نقاشی یکی از راه‌های برقراری ارتباط میان ملت‌هاست به همین دلیل سال گذشته و امسال برگزاری مسابقه نقاشی را با هدف ایجاد دوستی و تعامل میان کودکان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین انتخاب کردیم.

وی افزود: سال قبل به بهانه المپیک زمستانی پکن، مسابقه «پرواز رویاها» و امسال در دومین همکاری مشترک برای آَشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان ایرانی با فرهنگ و طبیعت چین مسابقه «سرزمین افسانه‌ها» اجرا شد. در این جشنواره‌ها کودکان و نوجوانان ایرانی درباره چین مطالعه کردند و تخیلات خود را به تصویر کشیدند.

علامتی در پایان گفت: امیدوارم در سال‌های آینده زمینه همکاری گسترده فرهنگی بیش از این فراهم شود.

همچنین سفیر جمهوری خلق چین در ایران گفت: به نمایندگی از سفارت جمهوری خلق چین برگزاری مراسم گشایش نمایشگاه نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» را تبریک می‌گویم و از دوستان کانون پرورش فکری به‌ویژه مدیرعامل کانون تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: به ۱۲ نفر برگزیده تبریک می‌گویم و برای ۴۲۷ شرکت‌کننده سلامت و موفقیت آرزو دارم.

سفیر جمهوری خلق چین اظهار کرد: در شروع سال نو میلادی، بهار چین و عید ایران برگزاری مسابقه «سرزمین افسانه‌ها» که با همکاری مشترک کانون پرورش فکری و سفارت جمهوری خلق چین برگزار شد فرا رسید. آثار این نمایشگاه رویا‌ها و خیال کودکان ایرانی درباره فرهنگ، طبیعت و آداب و رسوم کشور چین است که فرسنگ‌ها با آن فاصله دارند و سرشار از خلاقیت است.

وی در ادامه کفت: آرزو می‌کنم بچه‌های ایرانی فرصت داشته باشند کشور چین و ابعاد آن را ببینند و این تعاملات باعث شعله‌ور شدن این دوستی شده و ادامه پیدا کند.

چانگ هوا در پایان گفت: آرزو می‌کنم تعامل‌های فرهنگی هنری بین کودکان ایران و چین به سطوح بالاتری برسد و فصل‌های همدلی و دوستی را رقم بزند.

در این مراسم انسیه موسویان مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون نیز گفت: داوری جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» ۲۸ آذر ١۴٠١ از سوی فاطمه توکلی‌نیا، معصومه فاضلی‌مقدس و رضا عبدلی برگزار شد و هیئت داوران از میان آثار، ۶ اثر در بخش کودک و ۶ اثر در بخش نوجوان را برگزید و ۱۰ اثر در بخش کودک و نوجوان شایسته تقدیر معرفی شد.

مدیرآفرینش‌های ادبی و هنری کانون در ادامه خبر داد: برای دسترسی علاقه‌مندان به نمایشگاه نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» هفته آینده نمایشگاه مجازی آثار برگزار خواهد شد.

در بخشی از این مراسم پارسا و درسا نیک بیان (دو شرکت کننده آزاد از اهواز) به زبان چینی و فارسی در خصوص معرفی ایران متنی را اجرا کردند و در پایان با خوانش بیانیه هیئت داوران جوایز اعضای برگزیده اهدا شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *